استانی 15:57 - 26 اردیبهشت 1401

هوشمند سازی نظارت‌ها موجب شفافیت در اقدامات سازمان می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی جمادی ظهر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر اظهار داشت: هدف اصلی از تشکیل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تمرکز کلیه امور مربوط به جمع‌آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی که به‌موجب قانون به تملک، تصرف، تحت توقیف یا مدیریت دولت در می‌آید.

وی تصریح کرد: در حقیقت با تشکیل سازمان دو واحد اداری موازی (مرکز کالای متروکه و دفتر اجرایی تبصره ۲۸ قانون بودجه) در هم ادغام و وظایف آن در سازمان جدیدالتأسیس تمرکز یافت و از سویی امور مشابهی که توسط دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی یا دادگستری انجام می‌شد، به سازمان منتقل شد.

جمادی ادامه افزود: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به‌منظور جمع‌آوری و نگهداری، اموال تملیکی منقول و غیرمنقول و حقوق مالی که بر اثر احکام و قرارهای قطعی مراجع ذیصلاح قضائی و یا تصمیمات مراجع صلاحیت‌دار اداری و صنفی به انحاء مختلف از قبیل ضبط، مصادره، استرداد و هوشمند سازی نظارت‌ها می‌توان به شفافیت اقدامات سازمان دست پیدا کرد.

رفع کمبودهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نیازمند تعامل میان مجموعه‌ای است

دادستان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به وظایف سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بر اساس قانون تشکیل آن وظیفه تعیین تکلیف کلیه اموال تملیکی دولت با رعایت توأمان حقوق مردم و امین اموال دولت و حافظ حقوق مردم است.

علی حسن‌پور اضافه کرد: بر طبق قانون تشکیل این سازمان، هرگونه اموال و دارایی که طبق شرایط خاصی به مالکیت دولت در می‌آید، باید در اختیار این سازمان قرار گرفته و تا تعیین تکلیف آن اداره و نگهداری این اموال به عهده سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: نیروی انسانی و نبود زیرساخت مناسب و انبارها از جمله مشکلات درون سازمانی سازمان تملیکی است که نیاز به دانش لازم و تخصص، زیرساخت‌های لازم و امکانات نگهداری با توجه به هوای گرم بوشهر و تعامل میان مجموعه‌ای و وجود سامانه‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات و بروز رسانی امور، برای تسریع در کار ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر دوشنبه مراسم تکریم و معارفه مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر با حضور سید عبدالمجید اجتهادی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور و مدیران ستادی برگزار شد.

در این آئین از زحمات محمدقاسم صادقی مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی سابق استان بوشهر تقدیر و رحیم بهادری به‌عنوان مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر معرفی شد.


11563196
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است