بازار 10:43 - 27 دی 1397

5 نکته در خرید تلویزیون ال ای دی سامسونگ

تلویزیون سامسونگ یکی از جدی‌ترین گزینه‌هایی است که در هنگام خرید تلویزیون توجه ما به آن جلب می‌شود. امروزه بازار لوازم خانگی در جهان با هجوم برندها و کالا‌های مختلف همراه بوده که هر یک از شرکت‌های تولید کننده در رقابت با ساير شركت‌ها سعی می‌کنند مدل‌های جديدی را روانه بازار کنند. اما در این میان شرکت سامسونگ یکی از موفق‌ترین برندها در زمینه طراحی و تولید لوازم صوتی و تصویری است که در  سال‌های اخیر به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات خود جزو پیشتازان این صنعت شناخته شده است. ما در این مطلب بر آن شدیم تا 5 نکته با اهمیت در  خرید تلویزیون LED سامسونگ در اختیار مخاطبان قرار دهیم تا با کسب آگاهی بیشتر انتخابی خوب را پیش روی خود داشته باشند.

نکته اول: کیفیت تصویر در تلویزیون سامسونگ

برای خرید یک تلویزیون باید به آن دقت شود کیفیت تصویر است. تلویزیون‌های که در حال حاضر در بازار از موجود هستند از تکنولوژی صفحه LED  برخوردارند. در تلویزیون‌های ال ای دی نور پس زمینه به جای لامپ‌های فلورسنت از  ال ای دی‌ها  تامین می‌شوند.

ال ای دی سامسونگ در سایزهای متنوع و همچنین کیفیت تصویر مختلف عرضه می‌شوند. کیفیت‌های مختلف تصویر در آنها شامل  HD، FullHD، UHD  یا 4K  هستند که به ترتیب از وضوح تصویری بیشتری برخوردار می‌باشند.

نکته دوم: رزولوشن تصویر

کیفیت صفحه نمایشگر و رزولوشن برای داشتن حس بهتر از تماشا بسیار اهمیت دارد. عدد رزولوشن نشان دهنده تعداد پیکسل‌های به کار رفته در صفحه نمایش تلویزیون است که هرچه تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشد کیفیت تصویر تلویزیون بالاتر است.

 نکته سوم: درگاه‌های ارتباطی تلویزیون

 درگاه‌های ارتباطی از آن جهت که امکان اتصال دستگاه‌های جانبی به تلویزیون را برای میسر می‌سازند اهمیت بالایی دارد. بهتر است تلویزیون انتخابی شما حداقل 2 ورودی HDMI داشته باشد تا بتوانيد دستگاه‌های جانبی چون DVD یا رسیور و غیره  را به آن متصل نمایید.

همچنین داشتن ورودی USB‌ به سليقه شما بستگي دارد، البته وجود اين ورودی خالی از لطف نيست داشتن این قابلیت به کاربر این امکان را می‌دهد تا با اتصال فلش و یا هاردهای اکسترنال محتواهای مورد علاقه خود را بر روی صفحه نمایشی بزرگتر مشاهده کند.

نکته چهارم: سیستم صوتی

یک تلویزیون با کیفیت می‌بایست از لحاظ تصویری و صوتی نیاز کاربر را پاسخگو باشد. به همان اندازه که کیفیت تصویر جزء ویژگی‌های مهم یک تلویزیون محسوب می‌شود داشتن صدا با کیفیت، فراگیر و شفاف در تلویزیون نیز از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. خوشبتانه تلویزیون‌های سامسونگ توانسته‌اند در این هر دو زمینه به خوبی عمل کنند. اسپیکرهای قدرتمند تعبیه شده در ال ای دی‌های سامسونگ باعث شده صدای فوق‌العادی در هنگام تماشای تلویزیون به گوش برسد و لذت تماشا را برای مخاطب دوچندان نماید.

نکته پنجم: زاویه دید

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید تلویزیون باید در نظر گرفته شود زاویه دید است. در تلویزیون تخت سامسونگ معمولا زاویه دید 178درجه است، بنابراین از خرید تلویریون‌هایی که زاویه دید کمتری دارند خودداری کنید. در رابطه با تلویزیون‌های خمیده مقداری اعداد متفاوت می‌شوند و معمولا این تلویزیون‌ها برای خانه‌هایی پیشنهاد می‌شود که تعداد افرادی که برای دیدن تلویزیون کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، کم باشد تا بتوانند در نقطه کانونی آن جای بگیرند، البته هرچه اندازه صفحه‌نمایش بزرگتر باشد تعداد افراد بیشتری در نقطه کانونی آن جای خواهند گرفت و لذت تماشای تلویزیون منحنی نصیب همه خواهد شد.

کلام آخر:

بدون شک نکات حائز اهمیت بسیاری در انتخاب یک تلویزیون سامسونگ با کیفیت وجود دارد که ما تنها به 5 نکته از مهم‌ترین آنها اشاره کردیم تا افرادی که هیچ اطلاعاتی از خرید تلویزیون در اختیار ندارند بتوانند با مطالعه این مقاله با برخی از ابتدایی و اساسی‌ترین ویژگی‌های تلویزیون آشنایی مختصر داشته باشند.


10030477
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اکستروفی مثانه یک بیماری نادر است که به صورت تولید شکاف ‌های بزرگ در دیوار جلویی مثانه در ناحیه پایین شکم و ناحیه زیر شکم اتفاق می ‌افتد، این بیماری معمولاً از بدو تولد مشخص می ‌شود، در این حالت قسمتی از مثانه بیرون از بدن قرار دارد و ممکن است همر...
بازار
«پارسی نیوز» بهترین زمان مصرف قرص کلاژن: برای دریافت نتیجه بهتر چه زمانی است؟ انسان‌ها همواره در طول تاریخ به دنبال راهی برای بازگردانی جوانی و فرار از پیری و علائم آن بوده‌اند؛ به همین دلیل انواع روش‌ها را برای رسیدن به این هدف امتحان کرده‌ا‌ند. یکی از بهتری...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است