بازار 11:02 - 07 آبان 1399

زلزله کاهش قیمت به روز خودرو

افزایش قیمت به روز خودرو در حدود یک سال اخیر به یکی از اتفاقات روزمره زندگی ایرانیان تبدیل شده است. اتفاقی که بسیاری از افراد به جای اعتراض به آن به ساختن لطیفه و شوخی اکتفا کرده و بازار خودرو را به حال خود واگذاشتهاند. اما در این آشفته بازار بنگاههای معاملاتی بی خریدار ماندهاند و سرمایهای راکد که نمیتوان آن را تبدیل به خوراکی برای خانواده کرد. با این حال در آبان 99 بازار خودرو در نتیجه شروع مناظرات انتخاباتی آمریکا دچار لرزش شد و قیمتها چند درصدی کمتر شدند. اما سوال اینجاست که این لرزش تنها مربوط به یک مانور است یا با زلزلهای واقعی طرف هستیم؟

 

افت قیمت به روز خودروها در هفته اخیر چگونه بوده است؟

در شرایطی که بسیاری از خودروهای داخلی در فاصله شهریور تا مهر 99 افزایش قیمتی بیسابقه را تجربه کردند، شروع آبان برای خریداران خودرو کمی خوشیمنتر بود و بیشتر خودروها افت قیمت 10 تا 30 میلیونی را تجربه کردند. کاهش قیمت سکه و ارز در شروع آبان تاثیر خود را بر قیمت خودرو نیز گذاشت و باعث شد که نمودارهای قیمت به روز خودرو صعود را کنار گذاشته و به سمت دامنه حرکت کنند. البته نمیتوان به این شیب نزولی امیدوار بود اما میتوان آن را نویدی برای آیندهای با پراید زیر 100 میلیون دانست.

در مهر ماه 99 قیمت پراید از مرز 120 میلیون تومان گذشته و با ثبت رکورد 128 میلیونی خود را به جمع خودروهای لاکچری رساند. پژو 206 تیپ 2 نیز از مرز 200 میلیون گذشت و پژو 206 تیپ 5 هم وارد کانال 300 میلیون تومانی شد. سمند نیز از این قافله عقب نمانده و با ثبت قیمت 230 میلیون تومانی رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد. اما شروع آبان سرنوشت دیگری را برای خودروهایی که تخته گاز در حال پیشروی بودند رقم زد. در هفته اخیر پراید با افت قیمت 18 میلیونی به 110 میلیون تومان رسید. سمند نیز 15 میلیون تومان عقب کشیده و به 215 میلیون رسید. پژو 206 تیپ 2 و تیپ 5 هم به ترتیب افت قیمتی 25 و 27 میلیونی را تجربه کردند.

هرچند که این میزان کاهش قیمت به روز خودرو در بازاری که در چند ماه اخیر تنها رشد قیمت را به خود دیده بود، بیسابقه است. اما برای هنوز برای خریداران خبر خوشی محسوب نمیشود. چرا که بسیاری از افراد هنوز قدرت خرید این خودروها را نداشته و در حسرت سوار شدن بر آنها روزهای خود را سپری میکنند. اما موضوع اینجاست که خریدارانی که قادر به خرید خودرو هستند نیز اقدامی نمیکنند. چرا که در انتظار افت قیمت بیشتری هستند.

نکته قابل توجه دیگر اینجاست که در بازار فعلی خودرو حداقل دو مرجع برای تعیین قیمت به روز خودرو وجود دارد که شامل کارخانه سازنده و بازار آزاد خودرو است. اختلاف قیمتی این دو مرجع به حدی زیاد است که بسیاری از خریداران شرکتدر قرعهکشیهای ایران خودرو و سایپا را به خرید خودرو از بازار ترجیح میدهند. قرعهکشیهایی که تعداد ثبتنام کنندگان در آن چند هزار برابر تعداد خودروها بوده و موعد تحویل آنها سال 1400 اعلام شده است. این تفاوت قیمت ناشی از سیاستی است که نرخگذاری دستوری نام دارد. سیاستی که نظارت بر قیمت به روز خودرو را تنها به کارخانه محدود کرده و به بازار اجازه میدهد بدون هیچ مانعی تا حد امکان قیمتها را بالا ببرد.

شرکتهای خودروسازی تلاش زیادی برای حذف نرخگذاری دستوری خودرو کردهاند اما در شرایطی که اختلاف قیمت بازار آزاد و کارخانه بسیار زیاد است، حذف این مصوبه نه تنها به نفع خودروسازان و خریداران نیست بلکه با افزایش شدید قیمتهای کارخانه باعث کاهش بیشتر خریداران شده و خودروهای بیشتری را برای خاک خوردن روانه پارکینگهای وسیع ایران خودرو و سایپا میکند. به نظر میرسد در شرایط کنونی که خودروها افت قیمت را تجربه میکنند، حذف این مصوبه میتواند به سود خریداران و خودروسازان باشد. چرا که همین کاهش قیمت به باریکتر شدن مرز بازار و کارخانه کمک زیادی کرده است.

ابزار تعیین قیمت به روز خودرو همراه مکانیک، ابزاری مطمئن برای خریداران و فروشندگان خودرو

آشفته بازار فعلی خودرو در ایران باعث شده است که در زمان خرید خودرو وقت واقعا حکم طلا را پیدا کند. بازار کنونی مثل قبل نیست که برای اطلاع از قیمت به روز خودروها چند روزی زمان بگذارید و مطمئن باشید قیمتی که روز قبل در یادداشتهای خود ثبت کردهاید همان قیمت امروز است. بنابراین برای اطلاع از قیمت به روز خودرو نیاز به مرجعی مطمئن دارید که بدون فوت وقت شما را از بهروزترین قیمتها مطلع کند. همراه مکانیک همان مرجعی است که به دنبالش هستید.

همراه مکانیک از یک تیم متخصص و جوان ایرانی تشکیل شده که برای کارشناسی و قیمتگذاری خودرو تجربه و سابقه کافی را دارند. ابزار تعیین قیمت به روز خودرو همراه مکانیک ابزار جالبی است که با استفاده از آن میتوانید بلافاصله و به صورت کاملا رایگان قیمت ماشین موردنظر خود را متوجه شده و از حداکثر و حداقل قیمت مدل موردنظر خود آگاه شوید.

برای استفاده از این ابزار کافی است عبارت «ابزار قیمت به روز خودرو همراه مکانیک» را در گوگل سرچ کرده و بر روی اولین لینکی که به شما نشان داده شده کلیک کنید. همین کلیک شما را به دنیای خودروهای فروشی وارد میکند که با تعیین مشخصات میتوانید از قیمت آنها مطلع شوید. در کادرهای بالایی صفحه باید شرکت سازنده، مدل خودرو، سال ساخت و تیپ خودرو را مشخص کنید. با مشخص کردن این گزینهها همراه مکانیک اولین گزینه را روی میز میگذارد و ضمن مشخص کردن قیمت دقیق شما را از حدود قیمتی نیز آگاه میکند.

در ادامه کار میتوانید گزینهها را محدودتر کنید. شما میتوانید رنگ خودروی موردنظر را انتخاب کرده و از قیمت آن مطلع شوید. علاوه بر آن میتوانید دیگر مشخصات خودرو نظیر میزان رنگشدگی یا تعداد قطعات تعویضی را که برای شما قابل قبول است تعیین کنید تا تغییرات قیمت بر اساس این گزینهها را نیز مشاهده کنید. ابزار قیمت به روز خودرو همراه مکانیک تنها مخصوص خریداران خودرو نیست. فروشندگانی که قصد دارند خودروی خود را با بهترین قیمت ممکن بفروشند میتوانند با استفاده از این ابزار و وارد کردن مشخصات دقیق خودروی خود از قیمت واقعی آن مطلع شده و قیمتگذاری خودرو را به طور منصفانه بدون این که خودشان متضرر شوند انجام دهند.

 


10783407
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» بیناری اچ پی وی یکی از مهم‌ترین چالش‌های بهداشت عمومی جهانی است که از آغاز شیوع آن در دهه ۱۹۸۰، تاثیری عظیم بر سلامتی جوامع داشته است. این ویروس با انتقال سریع از طریق رابطه جنسی به عنوان نتیجه‌ای از ضعف ایمنی، باعث ابتلا به بیماری‌های مختلفی از جم...
بازار
«پارسی نیوز» گلدوزی هنری ظریف و پرطرفدار است که با استفاده از سوزن و نخ بر روی پارچه طرح و نقش ایجاد می‌شود. این هنر زیبا قدمتی دیرینه دارد و در فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف رواج داشته است. گلدوزی علاوه بر زیبایی، کاربرد‌های متنوعی نیز دارد و می‌توان از آن برا...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است