بازار 12:33 - 19 آذر 1402

روش نگهداری گل رز رونده در گلدان

روش نگهداری گل رز رونده در گلدان

گل رز یکی از محبوب ترین گل هایی است که امروزه در بازار وجود دارد. به جرات می توان گفت گل رز یکی از 3 گل پر فروشی است که امروزه در گل فروشی های سطح شهر های کشورمان موجود می باشد. شاید جالب باشد بدانید گل رز تنها یک گونه نیست بلکه انواع زیادی از گونه های گل رز اکنون در کشور ما وجود دارند. یکی از خاص ترین نمونه های گل رز، قطعا گل رز رونده است.

زیبایی چشم گیری که گل رز رونده دارد را در کم ترین نمونه های این گل مشاهده خواهید کرد. گل رز رونده جزو گل هایی است که شما می توانید ان را در محیط های اپارتمانی نیز پرورش دهید. اما آیا با روش نگهداری گل رز رونده در گلدان آشنا هستید؟ آیا می دانید برای خرید گل رز رونده باید چه اقداماتی انجام دهید؟ پیشنهاد می کنیم به ادامه این مطلب توجه کنید تا تمام اطلاعات لازم در خصوص روش نگهداری گل رز رونده در گلدان را به دست آورید. گل رز رونده به مانند گل بامبو گیاهی مقاوم می باشد.

 

آشنایی با روش نگهداری گل رز رونده در گلدان

افرادی که علاقه مند به خرید گل رز رونده هستند بیشتر تمایل دارند تا این گل را در بالکن خانه خود پرورش دهند تا نمایی چشم نواز به ان ها بدهد. در گذشته بیشتر این گل را در باغچه ها می کاشتند اما امروزه می توان ان را در گلدان های بزرگ نیز پرورش داد. اما برای اینکه بتوانید موفق به پرورش گل رز رونده در گلدان شوید باید با روش های نگهداری و محافظت از این گل ها به خوبی اشنا باشید.

ابتدا باید به گل فروشی های سطح شهر مراجعه کنید و یک عدد گل رز رونده خریداری کنید. البته نا گفته نماند که کار خرید گل رز رونده را نمی توان از هر گل فروشی انجام داد به همین خاطر باید به دنبال گلخانه و گل فروشی باشید که این نوع گل را موجود داشته باشد. وبسایت خانم گل جزو ان دسته از گل فروشی هایی است که شما در هر زمان می توانید از ان گل رز رونده خریداری کنید. بعد از تهیه این گل باید بدانید که چگونه می توانید به بهترین شکل ممکن گل را درون گلدان بکارید.

آشنایی با روش نگهداری گل رز رونده در گلدان

کاشت گل رز رونده در گلدان

یکی از نکاتی که باید در مورد روش نگهداری گل رز رونده در گلدان بدانید، شیوه کاشت ان است. بعد از تهیه یک گل رز رونده باید با نحوه قلمه گیری صحیح اشنا باشید تا بتوانید به درستی اقدام به کاشت گل رز رونده کنید. بهترین زمان برای قلمه زدن گل رز، ماه های فصل بهار می باشد. هر کدام از قلمه هایی که می زنید باید حداقل دارای 10 سانتی متر طول و یا ارتفاع باشد. بد نیست بدانید اگر قصد قلمه زنی اصولی را دارید باید حدودا 2 ماه از زمان خود را برای انجام این کار اختصاص دهید.

بعد از کاشت، فرایند نگهداری گل رز رونده در گلدان برای شما اغاز خواهد شد. شما باید در زمان رشد این گل حداقل در طول روز، 6 ساعت ان را تحت تابش نور مستقیم خورشید قرار دهید. از ان جایی که این گل یک کل رونده است باید محیطی را برای ان فراهم کنید تا بتواند به خوبی رشد کند. یکی دیگر از عواملی که می تواند در رشد گل رز رونده تاثیر گذار باشد، استفاده از نمک منیزیم است. نمک منیزیم عامل تولید سبزینه است و به همین جهت می تواند سبب جذب بیشتر نیتروژن شود. در اخر پیشنهاد می کنیم برای نگهداری هر چه بهتر گل رز رونده، ان را به همراه گلدان در محیطی قرار دهید که منطقه آفتاب خیز باشد تا سایه.

کاشت گل رز رونده در گلدان

معرفی عوامل تاثیر گذار بر رشد گل رز رونده در گلدان

قطعا تا به حال برای خرید دسته گل و یا خرید باکس گل و یا خرید بامبو به گل فروشی ها مراجعه کرده اید. مسلما از بین گل هایی که وجود دارند ان گلی را انتخاب می کنید که رشد بهتری داشته باشد. اما برای اینکه یک گل به بهترین میزان رشد خود برسد باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

اگر گلی را مشاهده می کنید که به خوبی رشد کرده است باید بدانید عواملی که برای رشد گل نیاز است را مالک به مقدار بسیار عالی رعایت کرده است. یکی از اولین و شاید مهم ترین عواملی که بر رشد گل تاثیر گذار است، رطوبت و آبیاری به اندازه است. گل رزی که در گلدان نگهداری می کنید قبل از هر چیزی به آبیاری مداوم نیاز دارد. پیشنهاد می کنیم هر روز صبح آبیاری عمیقی را در گلدان انجام دهید تا خاک درون گلدان کاملا سیراب شود. بدون آبیاری عمیق و زهکشی مناسب شرایط رشد گل رز رونده فراهم نخواهد شد.

معرفی عوامل تاثیر گذار بر رشد گل رز رونده در گلدان

نور کافی و اضافه کردن مواد عالی به خاک

به غیر از آبیاری کافی شما باید نور کافی را نیز برای رشد گل رز رونده فراهم کنید. در قسمت های قبل نیز از تاثیر نور کافی برای رشد گل رز رونده صحبت کردیم. گل رز از جمله گیاهان نور پسند است. دمای هوا را بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد برای رشد هر چه بهتر گل قرار دهید و سعی کنید حداقل روزانه 6 ساعت گلدان را در مقابل نور مستقیم خورشید بگذارید.

به غیر از ان باید سعی کنید مواد عالی را برای رشد بهتر گل رز رونده به خاک گلدان اضافه کنید. اضافه کردن مواد عالی به خاک باعث خواهد شد حاصل خیزی ان افزایش پیدا کند. اگر قصد دارید یک خاک مناسب برای رشد هر چه بهتر گل رز رونده تهیه کنید بهتر است از ترکیب ماسه شسته شده، خاک باغچه و کود حیوانی استفاده کنید.

هرس به موقع گل رز رونده

آخرین و یکی دیگر از مهم ترین عواملی که جزو روش نگهداری گل رز رونده در گلدان می باشد، هرس به موقع گل است. اگر قصد پرورش گل رز رونده در گلدان را دارید باید بیشتر از هر عاملی به هرس به موقع توجه داشته باشید. سعی کنید پس از کمی رشد گل در گلدان به خوبی ان را مورد برررسی قرار دهید و گل هایی که پژمرده هستند را از بوته جدا کنید.

البته این در حالی است که ساقه ان گل ها آسیب دیده باشد. اگر ساقه سالم باشد نیازی به قطع کل ان گل نیست. تنها برگ های فاسد شده ان را جدا کنید و اجازه دهید ریشه ان باقی بماند. فراموش نکنید که بهترین زمان هرس کردن گل رز رونده زمانی است که ارتفاع ان حداقل به 15 تا 20 سانتی متر رسیده باشد.

 


12014289
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» بازی‌های "The Walking Zombie 2" و "Alien Shooter" هر دو در سبک اکشن و تیراندازی قرار دارند. این دو بازی، با ویژگی‌های منحصر به فرد و گیم‌پلی متفاوت، تجربه‌های متفاوتی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. "The Walking Zombie 2" شما را در دنیا...
بازار
«پارسی نیوز» خرید آی پی ثابت می‌تواند به شما امکان دسترسی ثابت به اینترنت با سرعت و پایداری بالا بدهد. با خرید آی پی ثابت، می‌توانید ارتباطات آنلاین خود را بهبود ببخشید.
بازار
«پارسی نیوز» در صنعت فولاد، محصولات و فراورده‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که ورق فولادی از جمله آن‌ها است؛ البته به اشتباه به ان‌ها ورق آهن هم می‌گویند. با این حال، کارخانه‌ها انواع مختلفی از ورق را تولید می‌کنند که برخی از آن‌ها پرفروش‌‍‌تر است؛ ...
بازار
«پارسی نیوز» قطع شدن برق بخصوص در فصل تابستان بر اثر ظرفیت کم نیروگاه‌ها موجب می‌شود که در محیط‌های اداری یا در منزل نتوانیم در زمان مناسب رسیدگی کنیم و این معضل بسیاری مهمی است که امروز اغلب سازمان‌ها با آن مواجه هستند. برای پیشگیری از چنین مشکلاتی نیاز به ...
بازار
«پارسی نیوز» دادسو با تلفیقی از تجربه، دانش و نوآوری، خدمات حقوقی متمایز و قابل اعتمادی را به موکلین خود ارائه می‌دهد. این مؤسسه با تمرکز بر رضایت و منافع موکلین، نقش مهمی در تسهیل و دسترسی به خدمات حقوقی در ایران ایفا می‌کند.
بازار
«پارسی نیوز» اروپا از محبوب‌ترین مقاصد برای سفرهای خارجی محسوب می‌شود که حتما باید به یکی از کشورهای آن سفر کنید. اما این که بدانید بهترین زمان سفر به اروپا چه زمانی هست، در بالا بردن کیفیت مسافرت به شما کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل بهتر است قبل از سفر از ...
بازار
«پارسی نیوز» در عصر دیجیتال امروز، تقاضا برای برنامه‌های کاربردی موبایل به طور تصاعدی در حال افزایش است. این برنامه‌ها به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی روزمره افراد تبدیل شده‌اند و برای انجام طیف گسترده‌ای از وظایف، از برقراری ارتباط و سرگرمی گرفته تا خرید و مدیر...
بازار
«پارسی نیوز» کولر گازی چیست؟ کولر گازی یکی از مهم‌ترین وسایل سرمایشی است که در خانه‌ها و اماکن تجاری به کار می‌رود. در این مقاله قصد داریم تا به طور جامع و مفصل به معرفی و بررسی این وسیله بپردازیم. با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد کولر گازی بدانید. ک...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است