سیاسی 19:59 - 17 خرداد 1402
مقام‌های ایران، چین و پاکستان در نشستی در شهر «پکن» گفت‌وگوهای مفصلی در خصوص وضعیت امنیتی منطقه انجام دادند.

نشست سه‌جانبه ایران، چین و پاکستان درخصوص مبارزه با تروریسم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های ارشد ایران، چین و پاکستان در شهر «پکن» پایتخت چین نشست «مبارزه با تروریسم» برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که چین، پاکستان و ایران روز چهارشنبه اولین نشست سه جانبه خود را درخصوص مبارزه با تروریسم در پکن برگزار کردند.

این وزارتخانه اعلام کرد که سه کشور یاد شده «تبادلات عمیق» در مورد وضعیت منطقه‌ای مبارزه با تروریسم داشتند و تصمیم گرفته شد این نشست به طور منظم برگزار شود.

اخیرا، اشرار و معاندان با استفاده از خاک پاکستان و نقض حریم مرزی ایران طی یک اقدام تروریستی و ناجوانمردانه اقدام به حمله به برجک مرزبانی «مزه سر» هنگ مرزی سراوان کرده که با مقاومت جانانه نیروهای دلاور مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مواجه و تروریست‌ها به عمق خاک پاکستان متواری شدند. براساس اعلام این قرارگاه، در این درگیری پنج نفر از غیورمردان مرزبانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و ۲ نفر دیگر مجروح شد(جزئیات بیشتر).

چندی قبل نیز «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان در نشست «آسیای مرکزی و چین» در شهر «شیان» به موضوع افغانستان اشاره کرد و گفت: «یکی از تهدیدات امنیتی برای کشورهای منطقه وضعیت کنونی افغانستان است.»

به گفته وی، ادامه حمایت از تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از بحران انسانی در این کشور حائز اهمیت است.

وزارت خارجه پاکستان نیز درباره برگزاری این نشست بیانیه‌ای منتشر کرد. به گزارش وبگاه «وزارت خارجه پاکستان»، اولین نشست سه جانبه پاکستان، چین و ایران در مورد مبارزه با تروریسم و امنیت در سطح مدیران کل در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۲۳ (چهارشنبه ۱۷ خرداد) در پکن برگزار شد.

«عبدالحمید»، مدیر کل مقابله با تروریسم وزارت امور خارجه پاکستان، «بای تیان»، مدیر کل اداره امنیت خارجی وزارت امور خارجه چین و «سید رسول موسوی» معاون وزیر امور خارجه و مدیرکل جنوب آسیا، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در راس هیات‌های مربوطه بودند.

مقام‌های ایران، چین و پاکستان در مورد وضعیت امنیتی منطقه به ویژه تهدید تروریسم، گفت‌وگوهای مفصلی انجام دادند. در این نشست تصمیم گرفته شد که رایزنی‌های سه جانبه آتی در زمینه مقابله با تروریسم و امنیت صورت گیرد.

وزیر خارجه روسیه نیز روز سه شنبه نسبت به وضعیت امنیت منطقه به ویژه در آسیای مرکزی هشدار داد و گفت، کشورهای غربی برای نفوذ نظامی به منطقه آسیای مرکزی تلاش می‌کنند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/


11910066
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای خود و همچنین به منظور حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا، دقایقی قبل وارد سریلانکا شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ۴ اردیبهشت سال ۵۹ بود که کماندو‌های آمریکایی آموزش دیده که پیش از این در مصر تمرین کرده بودند با استفاده از چند فروند بالگرد و هواپیما از خلیج فارس پرواز کرده و وارد خاک ایران شدند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسکای نیوز نوشته است: «ناتو در حال مغلوب شدن برابر روسیه، ایران، چین و کره شمالی است.»
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: برای حج تمتع قرار نیست نماینده‌ای از مجلس اعزام شود کمااینکه سال قبل هم نماینده‌ای اعزام نشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا و واکنش وزیر خارجه به تصمیم اروپا برای تحریم ایران پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سنگدوینی گفت: با تعاملات و دیپلماسی می‌توان مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: شکاف عمیق بین دولتمردان صهیونیست‌زده و افکار عمومی در غرب، دیگر قابل انکار نیست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی بین دو‌کشور تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و با تاکید بر اینکه تجارت غیر رسمی بین دو‌کشور باید به تجارت رسمی تبدیل شود، تحقق این هدف را نیازمند همکاری صمیمانه همه فعالان اقتص...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با قاسم الاعرجی همتای عراقی بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو جانبه تاکید کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است