استانی 14:50 - 08 آذر 1400
ایسنا/زنجان سرپرست معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید، برکات شهادت شهید شهریاری را در هفت محور تبیین کرد.

شهادت شهید شهریاری چه برکاتی برای کشور دارد؟

کیامرث جهانگیر ظهر امروز (۸ آذرماه) در یادواره شهید شهریاری که در سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد زنجان برگزار شد، اظهار کرد: شهید به حقانیت اسلام و عناد دشمنان اسلام شهادت می‌دهد و طبق آموزه‌های قرآن، هر شهید با توجه به جایگاهی که در جامعه دارد، با شهادت خود ثمراتی را برای جامعه به ارمغان می‌آورد و برکات زیادی را برای مردم و آیندگان برجای می‌گذارد.

وی در تبین شخصیت شهید مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای کشور ابراز کرد: شهید شهریاری از جایگاه بالایی در بین جوانان برخوردار بود. او در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد. در دوران تحصیل خود بسیار موفق بود و با رتبه دوم کنکور وارد بهترین دانشگاه‌های کشور شد و لیسانس مهندسی الکترونیک را از دانشگاه امیرکبیر گرفت و سپس در رشته مهندسیش هسته‌ای در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شریف قبول شد و دکتری مهندسی هسته‌ای را ادامه داد. همچنین با تلاش و پیگیری مفتخر به اخذ دکتری مهندسی شیمی شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید، افزود: شهید شهریاری دلیل برجستگی‌های علمی که داشت به عنوان عضو هیئت علمی پذیرفته شد. با کار شبانه‌روزی و پیگیری موفق به اخذ دانشیاری در رشته مهندسی شیمی شد و به درجه پروفسوری در دانشگاه امیرکبیر در رشته مهندسی هسته‌ای نائل آمد.

وی یادآور شد: وی ضمن پیشرفت‌های علمی از نظر سلوک فردی و اجتماعی نیز دارای ابعاد معنوی عمیقی بود. زندگی ساده‌ای داشت در هنگام ازدواج مراسم خود را در سلف دانشگاه برگزار کرد که این موارد اخلاقی باید مورد توجه مردم و جوانان باشد. بعد مذهبی در حرکت اجتماعی و علمی ایشان موثر و او از جایگاه والای علمی و مذهبی در کشور برخوردار بود.

جهانگیر، ثمرات شهادت شهید شهریاری را در هفت محور توصیف کرد و گفت: یکی از این محورها به مظلومیت این دانشمند هسته‌ای مربوط است؛ چراکه او در طول زندگی نه با کسی دعوا و جنگ کرده و نه به کسی آسیب رسانده بود، روحیه‌ای آرام داشت و به همه محبت می‌کرد. کسانی که این مظلومیت را دیده‌اند به عناد و دشمنی جنایتکاران پی می‌برند.

وی تصریح کرد: دومین ویژگی حرکت علمی شهید شهریاری برای پیشرفت کشور بود. مهندسی هسته‌ای یکی از رشته‌های مهم در پیشرفت جهان امروز است، او طوری عمل کرد که با برطرف کردن نیازهای کشور، ایران را در قله‌های افتخار قرار دهد و همه باید برای ادامه این مسیر تلاش کنیم. سومین ویژگی در عملکرد شهید شهریاری کار جهادی است و او به طور مداوم کار می کرد. همچنین با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سال‌ها است مسئله اقتصاد و تولید را محور شعار سال قرار دادند این دانشمند هسته‌ای توانست در مسیر تولید گام‌های موثری بردارد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید با اشاره به اینکه شهید شهریاری روحیه خوداتکایی داشت، ابراز کرد: او معتقد بود بدون اینکه به دیگران وابسته باشیم باید روی پای خود بایستیم، همچنان که در دانشگاه‌های داخل درس خواند و این شایستگی‌های خود را در دانشگاه‌های داخل به دست آورد و با تولیدات علمی شعار «ما می‌توانیم» را ثابت کرد. آنچه در تقابل با دشمنان به ما ضربه می‌زند، وابستگی است و برای رسیدن به استقلال و آزادی باید رشته‌های وابستگی را قطع کنیم. او با تلاش خود برای کشور این ثمره را به ارمغان آورد که باید خودکفا و کاهش واردات داشته باشیم.

وی اظهار کرد: شهید شهریاری با شهادت خود نشان داد که ما در جنگی سخت هستیم. دشمنان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی سعی دارند که ذهن‌های مردم را خام کنند و جامعه‌ای تسلیم شده برای فروش کالاهای خود و استعمار به دست بیاورند. ما در جنگ هستیم و باید تهاجم فرهنگی را جدی بگیریم.

جهانگیر ادامه داد: شهید شهریاری یک شخصیت مذهبی و رفتارهای او متاثر از توکل به خدا و تمسک به دستورات تعالی‌بخش قرآن بود و توانست این چنین خدمات برای حل نیازهای کشور انجام دهد. اگر خوب دستورات اسلام را بفهمیم می‌توانیم در همه صحنه‌ها پیشرفت کنیم و به استقلال و آزادی برسیم.

وهب جعفری، رئیس بسیج اساتید استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: شهادت شهید شهریاری برای جامعه علمی کشور آبرو کسب کرد. تمسک این دانشمند هسته‌ای به اهل‌بیت(ع) باعث شد که مسائل بزرگ را به راحتی حل کند. سال بعد اولین همایش بررسی شخصیت علمی و معنوی شهید شهریاری را برگزار خواهیم کرد که اساسنامه جایزه ملی این همایش را تدوین شده و به دنبال مذاکره با وزارت علوم در این زمینه هستیم.

انتهای پیام


11342354
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است