فرهنگی‌هنری 14:23 - 27 اردیبهشت 1400
مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری رسانه‌های جمعی، خبرگزاری‌ها و سکوهای انتشار محتوا در فضای مجازی، انتشار ۳۰۰ محصول فرهنگی و رسانه ای با موضوع سواد رسانه‌ای را از ابتدای اردیبهشت‌ماه جاری آغاز کرده است.

آغاز فرآیند انتشار ۳۰۰ محصول سواد رسانه‌ای

به گزارش ایسنا، معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با اعلام این خبر افزود: این محصولات رسانه‌ای در قالب موشن گرافیک و پویانمایی با هدف ارتقاء سواد رسانه‌ای در بین نسل جوان و نوجوان و افزایش آگاهی خانواده‌ها توسط این مرکز تولید شده است.

محمدصادق افراسیابی گفت: آموزش سواد رسانه‌ای به زبان ساده، تبیین مهارت‌های رژیم مصرف رسانه‌ای، آشنایی با شیوه های تأثیرگذاری رسانه‌ای و همچنین فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی در محیط خانواده از جمله موضوعات اصلی این محتواها است.

وی با تبیین موضوعات فرعی این محصولات گفت: «نحوه تشخیص اخبار جعلی، آسیب‌های اعتیاد رسانه‌ای، راهکارهای حفظ حریم شخصی آنلاین و امنیت داده‌ها، خطر دسترسی‌های غیرمجاز، اقناع رسانه‌ای، زندگی به سبک رسانه، چالش های ناشی از شایعه‌سازی در فضای مجازی، مقابله با سرقت اطلاعاتی در فضای مجازی، پیشگیری از فریب‌های تجاری در فضای مجازی و ... از جمله موضوعاتی است که در این محصولات با قالب‌های متنوع به آن پرداخته‌ شده است.

معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با قدردانی از حضور و مشارکت رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و سکوها در این طرح ملی گفت: تولید این حجم از محتوا با محوریت سواد رسانه‌ای و انتشار سراسری آن در نوع خود کم‌نظیر است.

وی افزود: شیوع کرونا، استفاده دانش آموزان از فضای مجازی به‌واسطه کلاس‌های آنلاین و مواجهه ی بیش از پیش والدین با موضوعات فضای مجازی بیش از گذشته، ضرورت افزایش آگاهی‌های اجتماعی نسبت به فضای مجازی و چالش‌ها و فرصت‌های آن را به جامعه گوشزد می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد این محصولات که به‌صورت روزانه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر و در دسترس خانواده‌ها قرار می‌گیرد در افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها تأثیرگذار باشد و از آسیب‌های حضور مستمر و بدون آموزش در فضای مجازی پیشگیری کند.

برای تولید این آثار از مشارکت فعالان و تولیدکنندگان در استان‌ها و از ظرفیت مشورتی خبرگان و اساتید استفاده شده است.

انتهای پیام


11070325
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» روابط‌عمومی بیمارستان محل بستری رضا امیرخانی اعلام کرد: با توجه به کمای دارویی القاشده، سطح هوشیاری رضا امیرخانی قابل ارزیابی نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سکوی پخش برنامه «بازمانده» پس از انتشار ویدئوی بدون مجوز از ساترا توقیف شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه روی ماه این بار به یک نذر خدمت از جانب پزشکان و پرستاران پرداخته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هیأت داوران دو بخش جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» انیمیشن «زوتوپیا ۲» محصول شرکت دیزنی با فروش خیره‌کننده ۵۵۶.۴ میلیون دلاری در نخستین آخر هفته، نه‌تنها بزرگ‌ترین افتتاحیه جهانی سال ۲۰۲۵ را رقم زد، بلکه به موفق‌ترین افتتاحیه تاریخ انیمیشن در جهان و چین بدل شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در آستانه سیزدهم جمادی‌الثانی، سالروز وفات حضرت‌ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، فیلم سینمایی «ویلایی ها» از شبکه نمایش پخش خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سومین فراخوان سراسری کارتون و کاریکاتور «شکست ترمیم‌ناپذیر» منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «ناتوردشت» راهی جشنواره باکو شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اعضای هیئت داوران بخش عکس و ویدئوی چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر، معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز سیمرغ گفت: هدف از تاسیس مرکز سیمرغ متوقف کردن فعالیت شبکه‌ها نبود، بلکه هدف این بود که فشار از روی آنتن برداشته شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است