استانی 22:23 - 27 اسفند 1401

تکمیل پروژه های ورزشی ایلام نیازمند ۲۲۴ میلیارد تومان است

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب شهبازی عصر شنبه در نشست خبری با اشاره به اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان برای ۱۰۷ پروژه ورزشی رو باز و سرپوشیده در ایلام، اظهار داشت: ۲۲۲ هزار و ۲۲۸ مترمربع به سرانه فضای ورزشی در استان افزوده شد.

وی افزود: اعتبار مصوب در سال جاری حدود ۷۰ میلیارد تومان بوده در حالی که برای تکمیل این پروژه‌ها ۲۲۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام با بیان اینکه سرانه ورزشی استان ۹۶ صدم متر مربع است، ابراز کرد: ۳۲ پروژه در استان در سفر ریاست جمهوری مورد توجه قرار گرفت که ۲۲ پروژه با تخصیص کامل شامل زمین چمن مصنوعی و سالن‌های چند منظوره به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در حال تکمیل است.

شهبازی با تاکید بر اینکه توزیع عادلانه سرانه ورزشی با بهره برداری و تکمیل فضاهای ورزشی در مناطق محروم اولویت این اداره است، یادآور شد: سال‌های گذشته در توزیع سرانه فضای ورزشی شهرستان‌ها عدالت رعایت نشده بود که تلاش شده با همکاری بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان در شهرستان‌های محروم استان از جمله هلیلان و ملکشاهی این میزان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: برخی از شهرستان‌ها از نظر سرانه ورزشی وضعیت خوبی حتی تا حدود یک و نیم متر داشته، ولی برخی از شهرستان‌های استان تا ۴۷ صدم متر مربع بوده و این فاصله معنادار است که باید در استان کاهش یابد.

شهبازی بیان کرد: انتخابات ۱۵ هیات ورزشی در استان امسال برگزار شد و در کنار آن اماکن ورزشی ۸۵ روستا و ۷۳ خانه ورزش در مناطق روستایی و محروم و کم برخوردار استان از طریق دهیاری‌ها تجهیز و راه اندازی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با اشاره به اینکه در هر فصل ۶۱۰ میلیون تومان برای ورزش و جوانان استان ایلام واریز می‌شود، تاکید کرد: با وجود ۳۰۰ هیات ورزشی در استان جوابگوی نیاز این هیئت‌ها نیست، و انتظار می‌رود صنایع بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی استان برای رفع مشکلات تیم‌های ورزشی استان و حمایت از ورزش قهرمانی حضور پررنگ‌تری داشته باشند.


11843492
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است