بازار 16:04 - 11 مهر 1398

آشنایی و معرفی دو مقصد محبوب و دیدنی برای سفر

باکو شهری است که شامل محله‌ها و خیابان‌های جالب‌توجه بسیاری می‌شود در این لیست به بعضی از بهترین محله‌ها و خیابان‌های باکو می‌پردازیم.

آذربایجان کشوری است که در آن میتوانید همزمان فرهنگ شرقی و غربی را کنار هم داشته باشید.

در آذربایجان آثار باستانی از صدها سال پیش تا آثاری از تاریخ معاصر و همینطور معماری مدرن و انتزاعی را میتوانید همزمان در شهر باکو پایتخت آذربایجان مشاهده کنید.

زبان رسمی این کشور ترکی آذری است که برای ایرانی های بسیاری که به این زبان آشنایی یا تسلط دارند بسیار مناسب است.

در باکو و تور باکو میتوانید همیشه از هوای مرطوب و باد های دریای خزر لذت ببرید.

اگر هوای ابری را میپسندید میتوانید در فصل بهار به این شهر سفر کنید و اگر علاقه به هوای گرم دارید میتوانید در تابستان به این شهر بروید و از ساحل بهره ببرید.

 

به گزارش سفر باتو ، شهر سفید باکو یکی از محلات باکو است که شامل یکسری از ساختمان‌های لوکس این شهر است این محله در قدیم محل اقامت شاغلین در صنعت نفت بوده است و 150 سال قدمت این محله است، بعضی از سازه‌های مربوط به اتحاد جماهیر شوروی نیز در این محله قرار دارند که معماری قابل‌توجهی دارند. در کنار ساختمان‌های قدیمی ساختمان‌های جدید و مدرن نیز اخیراً در این محله ساخته‌شده که جلوه جالبی به خیابان‌های آن داده‌اند همچنین کافه‌ها و رستوران‌ها شیک و مراکز خرید برای تجربه و گشت و گزار در این محله یافت می‌شوند. کل وسعت این محله حدود 22 هکتار است که می‌توانید تا ساعت‌ها در آن به پیاده‌روی بپردازید

بازار تازا برای کسانی که می‌خواهند محصولات فرهنگی و سنتی آذربایجانی را کاوش کنند مقصدی جالب خواهد بود. اینجا بزرگ‌ترین بازار باکو است که دارای 6 ورودی است و حدود 80 سال قدمت دارد می‌توانید در این بازار محصولات مختلفی را مانند ادویه و ترشی و محصولات تازه تهیه کنید این مرکز همه‌روزه از ساعت هشت صبح تا هفت شب باز است.

محله یاسامال یک محله زیبای دیگر در باکو است که شامل یک مسجد زیبا می‌شود، این محله برای گشت و گزار و قدم زدن بسیار مناسب است و می‌توانید از مکان‌های زیبایی که در خیابان‌های شهر ایجادشده دیدن فرمایید و از فضای اروپایی آن لذت ببرید همچنین تعداد از فروشگاه‌های خارجی لوکس در آنجا وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها دیدن فرمایید و یا به کافه و رستوران‌های زیبای این محله سری بزنید.

بازار یاسیل یا بازار سبز یکی دیگر از مکان‌های جالب و رنگارنگ برای خرید و گشت و گزار در باکو است، در آنجا می‌توانید محصولات ارگانیک و تازه را تهیه کنید مثل میوه و سبزی‌ها و عسل که البته دارای قیمت مناسبی هم هستند. که از صبح تا تاریکی شب هرروز باز است. چرا با تور هند سفر کنیم و سفر باتو چه پیشنهاداتی برای گردشگران دارد؟

محله نسیمی در نزدیکی خلیج باکو و مکانی زیبا برای قدم زدن، اینجا ایستگاه اصلی قطار باکو ساخته‌شده است و شامل مراکز خرید زیادی می‌شود و کسانی که علاقه به خرید سوغاتی دارند را به خود جذب می‌کند پارک فیزولی در این محله واقع‌شده و همچنین شامل کافه و رستوران‌های مجللی است همچنین سالن کنسرت شهر باکو در این محل است که بد نیست از برنامه‌های این سالن نیز بهره ببرید.

بازار روس‌ها از دیگر مکان‌های جالب برای خرید است که در آن می‌توانید لباس و لوازم مختلف الکترونیکی را با قیمت‌های خوبی تهیه بفرمایید در زمان قدیم و حکومت شوروی این بازار برای قشر کم‌درآمد به وجود آمد و امروزه به یک بازار سنتی تبدیل‌شده، برای تجربه مناسب از این بازار بهتر است که از یک تور یا یک راهنمای محلی استفاده کنید.

محله ایچری شهر محله اصلی باکو و قدیمی‌ترین محله آن است که در آن می‌توانید از آثار باستانی حدود 1000 سال پیش دیدن فرمایید، کاخ و حمام شیروان شاه در این محله است و همین‌طور قلعه و برج میدن در این محل قرار دارد و البته می‌توانید از موزه‌های این محله دیدار فرمایید

فروشگاه‌ها و بازارهای ایچری شهر بسیار زیاد است که بسته به میزان بودجه خود می‌توانید از صنایع مختلف آذری مانند فرش و دیگر سوغات‌های باکو خریداری فرمایید رستوران‌ها و کافه‌های خوبی نیست در این محل هستند که برای استراحت می‌توانید به آنجا بروید.

صباییل یک محله بزرگ در جنوب ایچری شهر است و شامل بناهای تاریخی جالبی مانند قلعه صباییل می‌شود همچنین این شهر در کنار ساحل باکو قرار دارد درگذشته قلعه صباییل به دلیل زلزله به درون دریا می‌رود ولی بعدها با کاهش آب و تلاش مهندسان دوباره این قلعه به یک مکان برای دیدن گردشگران تبدیل شد و بسیاری از تورهای باکو به بازدید از این مکان جالب اختصاص دارند، همچنین برج‌های معروف شعله در این محله قرار دارند و بخشی از بلوار باکو نیز در این محل قرارگرفته است. می‌توانید از میدان فواره نیز دیدن فرمایید یا سری به خیابان‌های قدیمی بزنید که تعدادی از خانه‌های قدیمی در آنجا قرار دارند و منظره زیبایی برای گشت و گزار دارند.

بلوار باکو نیز بلوار و خیابان اصلی شهر باکو است و می‌توانید برای استراحت کنار منظره دریای خزر و گشتن به این مکان بیایید که به دلیل نزدیکی به دریا هنگام غروب بسیار زیبا است و نوازندگان معمولاً در این بلوار به اجرا موسیقی می‌پردازند.


10256113
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است