استانی 16:48 - 13 خرداد 1402

ضرورت  بازخوانی نظام فکری امام خمینی (ره) برای نسل جوان

حجت الاسلام محمد هادی نظیری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: یکی از تکالیف ما بنا بر تأکیدات ویژه رهبر انقلاب اسلامی در طول یکسال گذشته بر پایه جهاد تبیین بوده است.

وی مطرح کرد: در همین راستا دو برنامه با هماهنگی و همکاری مجموعه‌های دولتی و مردمی مختلف طراحی شده است که یک برنامه، بحث بازخوانی وصیت نامه حضرت امام خمینی ره به عنوان یک منشور در امتداد انقلاب اسلامی و توجه به رویکردهای مهم و الزام آور برای دولت و ملت در پیشبرد اهداف انقلاب است که به عنوان مسابقه وصیت ماندگار برای هم استانی‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان یادآور شد: هدف از برگزاری این مسابقه این است که فرصتی برای اقشار مختلف مردم فراهم شود که یک بار وصیت نامه امام خمینی ره را بازخوانی کنند و از این فرصت برای نشستن پای درس مکتب امام ره بهره مند شوند.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه سوالات به صورت متعارف مسابقات ۴ گزینه‌ای طراحی نشده است افزود: در قالب یک برداشت آزاد از وصیت نامه که در ۵ اصل محوری و نقطه راهبردی وصیت نامه امام ره طراحی شده است و این وصیت نامه را با حوادث امروز، سطح جهان اسلام، جامعه بین الملل و ایران اسلامی که با آنها مواجه هستیم تطبیق دهند.

وی مطرح کرد: امام ره برخی مواقع در این وصیت نامه گوشزد کرده‌اند که ما به آن توجه نکردیم و غفلت و زمین خوردیم و مواقعی که نقاط راهبردی و حرکتهای را به قله را پیش بینی می‌کنند که به آنها توجه کرده‌ایم و این اصول راهبردی موجب شد حرکتهای رو به جلو داشته باشیم.

این مقام مسئول متذکر شد: برنامه دوم پای درس‌های مکتب امام روح الله و تبیین اصول هفت‌گانه حضرت امام (ره) است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان تصریح کرد: مکتب امام خمینی یک مبانی و اصول محکمی دارد که باید به تمام اصول امام پایبند باشیم و یک خط تبیینی را در سالگرد رهبر کبیر به صورت اصول مکتب امام ره را دنبال کنیم.

حجت الاسلام نظیری تشریح کرد: حرکت صحیح در مسیر تحقق آرمانهای انقلاب و فهم درست از اندیشه امامین انقلاب بستگی به این خواهد داشت اگر ما درک درستی از اندیشه امامین انقلاب نداشته باشیم نمی‌توانیم گام‌های صحیح و درستی در این مسیر برداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تبیین اصول هفت گانه حضرت امام ره ۱۴و ۱۵ خرداد در ۱۰۰۰ مسجد و حسینیه سراسر استان توسط مبلغین بیان خواهد شد همچنین وصیت نامه و محورهای ۷ گانه به صورت اینفوگرافی و جزوه ۷۰ صفحه‌ای pdf در سایت و کانال اداره کل مجزا بارگزاری خواهد شد.


11907176
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است