اقتصادی 20:37 - 17 شهریور 1403
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم مجموع درآمد این فرودگاه ۹۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۲ این رقم ۵ برابر شد.

درآمد شهر فرودگاهی امام خمینی طی ۲ سال ۵ برابر شد

سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در برنامه «صف اول» گفت: در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) سه فرودگاه در یک محدوده داریم و به همین دلیل به عنوان شهر فرودگاهی شناخته می‌شود. سال ۸۴ فاز اول این فرودگاه به بهره برداری رسید و در برنامه پنجم و ششم قرار شد فرودگاه به عنوان هاب اول بار و هاب دوم مسافر قرار گیرد اما به دلایل مختلف حرکت فرودگاه به کندی انجام گرفت و فاز دو انجام نشد.

او افزود: فاز دو ایجاد یک فرودگاه جدید با ابعاد ۵ برابر ظرفیت فرودگاه فعلی است. هر آنچه که در فاز یک داریم در فاز دو به صورت کلان‌تر وجود دارد. این پروژه اعتبارات خاصی را نیاز داشت و در سال‌های قبل با یک شرکت چینی در مدل تهاتر وارد مذاکره شدیم که با استقبال آنها مواجه شد. برای اینکه بتوانیم از توان مهندسان داخلی هم استفاده کنیم یک شرکت داخلی را با شرکت چینی همراه کردیم و یک کنسرسیوم تشکیل شد.

وی ادامه داد: با توجه به کار‌هایی که در گذشته انجام شده، در فاز دوم برنامه داشتیم نشست و برخواست هواپیما را تا پایان امسال به سرانجام برسانیم البته به دلیل شرایطی که مدتی در کشور حاکم شد، روند پیشرفت و تخصیص اعتبارات کند شد. رئیس جمهور روی این پروژه تاکید ویژه دارند و امیدواریم با تخصیص به موقع درشش ماه ابتدایی سال آینده بتوانیم در فاز اول که تکمیل باند‌های پروازی و پل‌های ارتباطی و کلیه تجهیزات روشنایی است، این پروژه را پیش ببریم.

چلندری در خصوص افتتاح فرودگاه سلام گفت: توفیق داشتیم عملیات حج ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را بالاترین سطح رضایتمندی انجام دهیم. برای حج تمتع حدود ۲۵۶ پرواز انجام دادیم و ۵۶ هزار و ۵۰۰ نفر از زائرین از شهر فرودگاهی امام خمینی و پایانه سلام به مکه مشرف شدند. بالای ۵۰ درصد زائرین از ۱۱ استان کشور از ترمینال سلام اعزام شدند. 

او افزود: در پایانه ۱ در سال ۱۴۰۰ تقریبا ۶ میلیون و ۶۰۰ مسافر از فرودگاه امام جابجا کردیم. در سال ۱۴۰۱ نیز میزان مشابهی ثبت شد وحدود ۴۵ هزار پرواز هم انجام شد این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۷ میلیون و ۵۰۰ مسافر رسید و ۴۹ هزار پرواز انجام شد. حدود ۱۰ درصد افزایش مسافران را شاهد بودیم. در ۱۴۰۳ افزایش ۱۵ درصدی را در آمار ۵ ماهه ابتدای سال شاهد هستیم. پیش‌بینی می‌کنیم میزان جابجایی ما در سال جاری به نزدیکی ۹ میلیون مسافر برسد.

چلندری در خصوص وضعیت سودآوری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در ابتدای دولت سیزدهم ۹۰۰ میلیارد تومان مجموع درآمد فرودگاه بود که در سال ۱۴۰۲ این رقم ۵ برابر شد و به ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید. این رقم در سال ۱۴۰۳ به بالای ۸ هزار میلیارد تومان خواهد رسید؛ بنابراین فرودگاه‌های ما بنگاه‌های اقتصادی هستند.


12090453
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت: بنا شد ظرف یک هفته آینده سامانه ثبت نام وام قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند باز شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل گفت: تاکنون عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در سطح حدود ۳۲ میلیون هکتار از مساحت عرصه‌های منابع طبیعی کشور انجام شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه از سمت شمال غرب کشور شاهد ورود سامانه بارشی جدید به کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: هفدهمین حراج سکه طلا با تخصیص ۱۴ هزار و ۴۹۹ قطعه انواع سکه طلا به پایان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب هرکیلو شیرخام با چربی ۳.۲ درصد درب دامداری ۱۸ هزارتومان مصوب شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۱۵ هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۱۸۷۳ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مقامات ویتنام می‌گویند که طوفان شدید «یاگی» در این کشور ۳۵۰ کشته و مفقود برجای گذاشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل بانک مرکزی گفت: به زودی روش‌های پرداخت دیگری برای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پس از نهایی شدن اجرایی می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌کل بانک مرکزی از پرداخت ۱۰۰ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری از ابتدای سال تا ۲۵ شهریورماه خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌کل بانک مرکزی از پرداخت بیش از ۱۰۰ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری از ابتدای سال تا ۲۵ شهریورماه خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است