اقتصادی 11:49 - 02 خرداد 1397
معاون سازمان توسعه تجارت نسبت به سودجویی‌های برخی مجموعه‌ها در راستای تندیس­ فروشی به نام «برند» هشدار داد و اعلام کرد که هیچ مرجعی جز سازمان توسعه تجارت ایران متولی قانونی انتخاب برند ملی نیست.

کلاهبرداری با تندیس و برند!

به گزارش ایسنا، محمدرضا مودودی اعلام کرد که مجموعه‌­های غیرقانونی متعددی به صورت قارچ گونه در بخش هایی از کشور پیدا می شوند که با فرصت طلبی و با هدف سودجویی و بکارگیری ابزارهای تبلیغاتی گسترده، سعی می ­کنند با عناوین مختلف و اعطای انواع تندیس ها در سایه دعوت از برخی مدیران ارشد و مقامات بلندپایه کشور، بخش تولیدی و خدماتی کشور را متقاعد کنند که در ازای پرداخت مبلغی قابل ملاحظه از یک جشنواره غیرقانونی، تندیس «برند برتر» یا حتی «برند ملی» دریافت کنند که در واقع شرکت‌هایی که فریب این مجموعه های سودجو را می‌خورند، جز تندیسی بی ارزش که به قیمتی گزاف خریداری شده و هیچ پشتوانه قانونی ندارد، چیز دیگری حاصل نکرده اند.

وی با اشاره به مفاد قانونی و مصوبات هیأت وزیران یادآور شد: شرکت های علاقمند کافی است که از این مجموعه ها، مستندات قانونی بخواهند و صرفاً به تبلیغات پرطمطراق آنها بسنده نکنند و البته لازم به ذکر است که طبق ماده ۸ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و تصریح مصوبه هیأت وزیران (که تصویر آن در ذیل این خبر آمده است) تنها مرجع قانونی برای انتخاب برند برتر، فقط سازمان توسعه تجارت ایران است و هر مرجع دیگری که اقدام به انتخاب و اعطای تندیس کند، غیرقانونی، متخلف و جوایز و نشان های آن فاقد ارزش است.

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، دبیر ستاد انتخاب برند ملی در ادامه گفت: در کشور فقط یکبار در سال ۱۳۹۵ ارزیابی برند ملی انجام شد و فقط ۱۸ برند شرکت و محصول در ۱۲ گروه کالایی انتخاب و معرفی شدند که این فرآیند نیز در سطح ملی و بر اساس مدل های علمی بین المللی و بدون هیچ هزینه ای صورت گرفت و سازمان توسعه تجارت امسال نیز در سطح ملی در حال ارزیابی برندهایی است که در سامانه رسمی سازمان توسعه تجارت ایران که هرساله اطلاع رسانی عمومی می شود، ثبت نام کرده اند.

مودودی خاطرنشان کرد: علاقمندان به ارزیابی برند خود باید صرفاً از طریق مجرای رسمی و قانونی و طبق آئین نامه اجرایی سازمان توسعه تجارت ایران اقدام کنند و بیهوده منابع مالی خود را به جیب تندیس فروشان نریزند، چراکه کلیه مزایایی که برای برندهای ملی تعریف شده یا خواهد شد، فقط به برندهایی تعلق می گیرد که توسط متولی قانونی آن یعنی سازمان توسعه تجارت ایران برگزیده و معرفی شده اند.

وی در خاتمه یادآور شد: هدف سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری این رویداد ملی، فقط معرفی بنگاه ها و اعطای یک تندیس نیست بلکه هدف اصلی ترویج فرهنگ و اهمیت برندسازی در بین بنگاه های داخلی برای توسعه بازار و تشویق آنان برای بین المللی شدن در عرصه رقابت جهانی است. بنابراین منتخبان برند برتر داخلی در یک فرآیند بین المللی سازی که در سازمان تعریف شده، خود را برای تبدیل شدن به یک برند بین المللی آماده می کنند و دولت نیز برای تحقق این مأموریت، حمایت و پشتیبانی لازم را از این برندها و فرآیند برندسازی خواهد کرد.

انتهای پیام


9788021
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک ایران گفت: میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به نبود تقاضا در بازار داخل، صادرات دام راهکار ایجاد رونق و تحرک در صنعت دامپروری است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، از افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است