به گزارش خبرنگار مهر، امید بن عباس عصر سهشنبه در نشستی با نمایندگان مدیریت بحران در دستگاههای اجرایی خوزستان، اظهار کرد: به دستگاههای اجرایی خوزستان که در حوزه مدیریت بحران خود، برنامهریزی لازم را ندارند تذکر لازم داده شده است.
وی بر لزوم هماهنگی میان دستگاهها به منظور بسیج بهتر امکانات استان برای مقابله با بحرانها تأکید کرد و افزود: هر دستگاه اجرایی موظف است سلسله برنامههای تخصصی و کارشناسی را برای پیشگیری از بحرانها داشته باشد و این برنامهها را به ستاد مدیریت بحران استان اعلام کند.
بن عباس ادامه داد: اجرای مانورها و آموزش مرتبط میتواند تأثیر به سزایی را در ارتقای سطح مهارت نیروهای مدیریت بحران داشته باشد تا یک مجموعه مدیریت بحران چابک و چالاک برای کاهش خسارت جانی و مالی ناشی از بحران سازماندهی کنیم.
وی عنوان کرد: نکته بسیار مهم و دارای اولویت در مدیریت یک بحران نگاه دوستانه و یاریرسان دستگاههای اجرایی در هنگام وقوع بحران به یکدیگر بدون هرگونه بخشی نگری است. تمامی امکانات دستگاههای اجرایی متعلق به همه کشور و استان است. لذا وقتی بحرانی به وقوع میپیوندد باید از همه امکانات برای مقابله با آن استفاده کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: بناست دو سند شامل سند خطرات استان و سند پاسخ به بحران استان را تدوین کنیم که امید میرود امسال به نتیجه برسند و به سرانجام رسیدن این دو سند به مشارکت دستگاهها نیاز دارد.
وی بیان کرد: مطالعاتی که از سوی دستگاههای اجرایی در حوزه مدیریت بحران انجام شده است باید به صورت مستند به اداره کل مدیریت بحران ارسال شود تا از این رهگذر ارتقای علمی، عملیاتی و همکاری در سطح پاسخگویی به بحرانها بالاتر برود.
بن عباس گفت: سیل ۹۸ خوزستان با وجود خسارتهایش، مزایایی را نیز به دنبال داشت و با توجه به اینکه ابعاد این بحران وسیع و در بخشهای زیادی از خوزستان صورت گرفت، هر دستگاهی از نقاط ضعف خود مطلع شد و باید در راستای رفع آن بکوشد چرا که زیبنده نیست مشکلات قبلی در بحرانهای احتمالی آینده تکرار شوند.
وی همچنین بیان کرد: ایجاد یک فرکانس با عنوان فرکانس مدیریت بحران در دست پیگیری قرار دارد تا در شرایط بحرانی اگر شبکه ارتباطی تلفن همراه قطع شد از طریق آن فرکانس ارتباط برقرار شود.