گوناگون 14:32 - 22 اسفند 1396
در گفت‌وگو با مدیران ارشد توسعه بررسی شد
تاکسی‌های اینترنتی در مدت کوتاهی به عضوی جدانشدنی در زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند. این نرم‌افزارها با واسطه شدن بین مسافر و راننده به خوبی توانسته‌اند خلاء مشکلات حمل‌ونقل سنتی را شناسایی و برطرف کنند.  امروز اسنپ را به عنوان راهبر بازار این نوع شیوه حمل‌ونقل درون‌شهری می‌شناسیم که خدمات خود را در مدت کمتر از ۴ سال به بیش از ۳۰ شهر افزایش داده است. زادگاه این سامانه تهران است و به مدت ۲ سال تنها در همین شهر فعالیت می‌کرد. آن‌طور که در خبرها شنیده‌ایم، اسنپ در انتهای سال ۹۶ خدمات خود را به ۳۳ شهر رسانده است. 

چطور خدمات اسنپ  به ۳۳ شهر رسید؟

به گزارش سرویس بازار ایسنا ، بنابر اعلام اسنپ، سرعت بالای گسترش خدمات این سامانه موجب شد تا با دو تن از مدیران ارشد و جوان اسنپ، حسین هزارجریبی و علی قاضی، به گفت‌وگو بنشینیم.

علی قاضی توضیحات خود را اینگونه آغاز می‌کند که در سال ۹۵ اسنپ هنوز به عنوان یک استارتاپ شناخته می‌شد و چالش‌های زیادی را پیش‌روی خود داشت. تجربه کم و عدم آگاهی از این چالش‌ها باعث شد راه‌اندازی شهر کرج، که دومین مقصد اسنپ بود، حدود ۵۲ روز به طول انجامد.

به گفته قاضی امروز این فرآیند به ۷ تا ۱۰ روز کاهش پیدا کرده و این دستاورد به دلیل کسب تجربه، انعطاف‌پذیری و خودباوری تیم توسعه اسنپ است. اولویت ما برای آغاز فعالیت در شهرهای جدید آن است که از تعداد کاربران راننده و کیفیت مناسب سرویس‌دهی‌مان اطمینان حاصل کنیم.

در رابطه با حواشی ورود اسنپ به شهرهای جدید پرسیدیم و قاضی اینگونه پاسخ داد: ورود به هر شهری برای اسنپ چالش‌های خاص خود را دارد که مهم‌ترین آنها موارد قانونی است. ماهیت رفتار سازمان‌ها و نهادهای مربوطه شهر به شهر متفاوت است و هر کدام برای ما تجربه نویی را به همراه می‌آورد. در برخی موارد تا زمان متقاعدسازی مسئولان و شفاف‌سازی اثرات مثبت اسنپ، مشکلاتی غیر منتظره برای برخی دفاتر ما رخ می‌دهد، که تازه‌ترین و پر سر و صداترین آنها حادثه دفتر کرمان است.

حسین هزارجریبی در تکمیل صحبت‌های علی قاضی گفت: زمانی که ما یک شهر را انتخاب می‌کنیم، تیمی از تهران به آنجا مراجعه می‌کنند تا نیروهای بومی آن شهر را آموزش دهند. نکته جالب این است که با وجود تمام مشکلاتی که در ابتدای فعالیت اسنپ در شهرهای جدید به وجود می‌آید، تعهدی که نیروهای تازه‌نفس بومی به شرکت دارند، به اندازه کارمندان قدیمی‌تر است و این افراد پس از حل شدن مشکلات با قدرت بیشتری به فعالیت خود ادامه می‌دهند. به عقیده من دلیل این اتفاق اعتقاد تمام افراد به یک فعالیت سازنده و مفید برای شهرشان و همچنین حمایت همه‌جانبه شرکت اسنپ از آنها است.

قاضی درباره مراحل آموزش نیروهای بومی و اینکه آیا از تیم‌های دفاتر مرکزی برای دیگر شهرها استفاده می‌شود یا خیر گفت: اول از همه باید از تمامی همکاران در واحدهای مختلف دفاتر مرکزی اسنپ تشکر کنم. چرا که فرآیند ورود به شهرهای جدید نه تنها تیم توسعه، بلکه تقریبا تمام بخش‌های شرکت را درگیر می‌کند، تا یک شهر به شهرهای تحت پوشش خدمات اسنپ اضافه شود. در رابطه با آموزش نیز تیم توسعه قبل و بعد از آغاز فعالیت رسمی اسنپ در شهرهای جدید در کنار تیم بومی حضور دارند. پس از حداکثر یک ماه بعد، تمام فعالیت‌ها به نیروهای تحصیل‌کرده و توانمند بومی شهرها سپرده می‌شوند و تیم توسعه تنها وظیفه نظارت بر عملکرد آنها را پی می‌گیرد.

به گفته مدیران ارشد توسعه اسنپ اکنون بیش از ۹۰۰ نفر به طور مستقیم (با میانگین سنی ۲۶ سال) در شرکت اسنپ شاغل هستند که حدودا ۶۰ درصد آنها در تهران و ۴۰ درصد در دیگر شهرها به کسب درآمد و فعالیت مشغول هستند که تماما از نیروهای بومی آن شهرها محسوب می‌شوند. این عدد در سال گذشته به ۲۵۰ نفر می‌رسید که رشد آن نشان از ظرفیت بالای اسنپ در بحث کارآفرینی دارد.

در انتها هزارجریبی در رابطه با رشد سازمانی اعضای این شرکت نیز گفت: اسنپ بزرگ شد و به نسبت آن زمینه رشد نیروهای مستعد خود را نیز فرآهم کرد. این موضوع در تمام شهرها صادق است و ما پس از آموزش و نظارت، مدیران شهرها را از دل همان افرادی انتخاب می‌کنیم که از روز اول شروع به فعالیت کرده بودند. این افراد با اثبات توانایی‌های خود، به ما این اطمینان را می‌دهند تا همه مسئولیت‌های شهر جدید را به آنها بسپاریم و به لطف خدا این اتفاق تا امروز رخ داده است.

انتهای پیام


9713127
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است