به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیادسعدی، رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی با بیان اینکه این آزمون در دو بخش برگزار شد، اظهار کرد: آزمون کتبی شامل 50 سوال چهارگزینهایی در سه حوزه « دستور زبان فارسی»، « گنجینه واژگانی» و «کارکردهای ارتباطی» بود که فارسی آموزان در مدت 75 دقیقه پاسخ دادند.
او افزود: در آزمون نگارش نیز زبان آموزان باید از بین سه موضوع ارائه شده، یکی را انتخاب کرده و یک انشاء حداقل 100 کلمهای مینوشتند.
صحرایی با بیان اینکه طراحیهای آموزشی ویژه فارسی آموزان خارجی در مبتنی بر تحلیل نیاز استوار شده است، گفت: فارسی آموزان و مدرسان شرکت کننده در این دوره، موضوعاتی را آموزش دیدهاند که نیاز به تحلیل آنها گزینش شده است.
او مهمترین تفاوت آزمون پایان دوره امسال نسبت به سالهای قبل را «آزمون اختصاصی و مشترک» میان فارسی آموزان و گروه تربیت مدرس زبان فارسی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال برای اولین بار دوره تربیت مدرس غیر فارسی زبانان را داشتهایم، برای این گروه 25 سوال تخصصی درباره نکات مهم آموزش مهارتهای زبان فارسی تعیین کردیم.
او گفت:در دوره امسال طبق آزمون تعیین سطح اولیه ، 9 کلاس در هفت سطح از جمله، مقدماتی، پیش میانی، میانی، فوق میانی، پیشرفته تشکیل شد و یک کلاس نیز مخصوص استادان غیر ایرانی بود که در کشورشان زبان فارسی تدریس میکنند و در این دوره مهارتهای نوین آموزشی زبان را گذراندند.
معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی زمان اعلام نتایج و تحلیل آزمون پایان دوره را در روز اختتامیه هشتاد وچهارمین دوره دانشافزایی اعلام کرد و گفت: به نفرات برتر هر گروه و همچنین افرادی که نسبت به زمانی که به ایران آمدند، پیشترین پیشرفت را داشته باشند، لوح تقدیر و هدایا داده خواهد شد.
بنا براین گزارش، فارسی آموزان هشتاد و چهارمین دوره دانشافزایی پس از آزمون پایانی، در کلاس توجیهی گردشگری و موارد مهم در سفرعباس نجار، مسوول برگزاری دوره بنیاد سعدی شرکت کردند و صبح جمعه برای دیدن شهرهایی از ایران و سفری تفریحی، سیاحتی و فرهنگی، به کاشان سفر کرده و پس از حضور در برنامه هایی که شهرداری و میراث فرهنگی این شهر برایشان در نظر گرفتهاند، به شهر اصفهان خواهند رفت تا جاذبههای تاریخی و گردشگری « نصف جهان» را مشاهده کنند.
انتهای پیام