به گزارش سرویس فرهنگی-اجتماعی جام نیـوز، محققان دانشگاه فلوریدا در تحقیقات خود به نکته های جالبی درخصوص رفتار کاربران در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام رسیده اند.
در این بررسی که با حضور 420 کاربر شبکه اینستاگرام در بازه سنی 18 تا 62 سال صورت پذیرفته اینچنین نتیجه گرفته شده که آمار انتشار تصاویر سلفی در این شبکه های اجتماعی رابطه مستقیمی با میزان رضایت شخص از وضعیت ظاهریش دارد.
در واقع کاربرانی که تصویر بهتری از وضعیت ظاهری، زیبایی و تناسب اندام خود در ذهن دارند، به همان نسبت هم تمایل بیشتری به انتشار عکس های سلفی خواهند داشت.
این در حالی است که بهعنوان مهمترین نتیجه این تحقیقات، تاثیر استفاده از عکس های سلفی، روی رابطه عاطفی میان زوجین نیز مورد بررسی قرارگرفته است.
محققان معتقدند کاربرانی که عکسهای سلفی بیشتری در اینستاگرام منتشر می کنند، احتمال بروز مشکلات در روابط خود را نیز افزایش خواهند داد.
از جمله مواردی که میتواند تاثیرات منفی در روابط میان زوجین داشته باشد ایجاد حس حسادت یا بحثها و چالشهایی است که پس از انتشار این تصاویر از سوی یکی از زوجین، آغاز می شود.
بر این مبنا، محققان نیاز به وجود دستورالعملهای ویژه در خصوص نحوه تعامل کاربران با محتویات و قابلیت های موجود در شبکه های اجتماعی را خواستار شده اند.
1059
7659360