به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کمالی گفت: با توجه به حجم بالای تخلیه و بارگیری کالای فله و مواد معدنی و جابجایی آن از طریق سردرب غربی بندر شهید رجایی، مسیر دسترسی جدید با ایمنی بالا برای اتصال به جاده غربی بندر شهید رجایی منتهی به بزرگراه بندرعباس- بندر لنگه طراحی شد که هم اکنون در مراحل پایانی ساخت است.
وی ادامه داد: این جاده به طول 2 هزار و 200متر با یک دهانه پل برای عبور روان آبهای سطحی و دو باند رفت و دو باند برگشت از آبان 91 آغاز شده بود.
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اجرای این طرح، بیش از 100 نفر اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم را در پی داشته است.
کمالی افزود: این محور جدید از بندر شهید رجایی به مسیرهای ساحلی غربی کشور و همچنین مسیرهای مرکزی - غربی متصل می شود.
رئیس اداره طرح و نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز اظهار داشت: جاده قبلی بدلیل کم عرضی و قرار داشتن در مسیر عبور آبهای سطحی در فصول بارندگی بارها مانع تردد ایمن و ایجاد ترافیک سنگین می شد.
کامران بنفیری با اشاره به اینکه این طرح با پیشرفت حدود 92 درصدی مراحل پایانی ساخت را سپری می کند، افزود: کاهش ترافیک، ایمنی مسیر و سرعت در جابجایی کالا و کاهش سوخت از جمله مزایای اجرای این مسیر جدید دسترسی در بزرگترین بندر تجاری کشور است.
وی با اعلام اینکه این طرح آبان ماه 93 پایان می یابد، اضافه کرد: مسیر خروجی غربی در کنار مسیر خروجی شرقی بندر شهید رجایی جابجایی کالا را به شهرهای مختلف کشور برعهده دارد.
رئیس اداره طرح و نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان اعتبار این طرح را 140 میلیارد ریال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: این مسیرها برای رفاه حال شرکت ها و فعالان حمل و نقل بهسازی شده است و هیچگونه عوارضی هم در خصوص این تردد ها از وسایل نقلیه اخذ نمی شود.
لازم به ذکر است، علاوه بر سردرب غربی، هم اکنون نیز عملیات بهسازی آسفالت مسیر شرقی بطول یک کیلومتر و تعریض پل های ورودی مسیر سردرب شرقی مجتمع بندری شهید رجایی نیز انجام شد.
یادآور می شود، روزانه 10 هزار وسیله نقلیه سنگین از محورهای غربی و شرقی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی تردد می کنند.
5010307