اقتصادی 10:41 - 23 بهمن 1394
چندماهی از ورود اتوبوسهای دوکابین به چرخه حمل و نقل دورن شهری میگذرد؛ اتوبوسهایی که عمدتا در مرکز شهر و در خط BRT راه آهن- تجریش فعالیت میکنند؛ اما در حالی اقدام به ارائه سرویس به مردم میکنند که برخی از این اتوبوسها پلاک موقت دارند و از نصب پلاک ملی بروی آنها خبری نیست.
به گزارش خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سالهاست که نصب پلاک ملی بروی تمامی وسایل نقلیه الزامی است و نصب کوتاه مدت پلاک های موقت نیز برهمگان روشن است اما با این حال مدتی است که اتوبوسها با پلاک موقت در سطح شهر تهران تردد دارند و با اینکه سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در واکنش به تردد اتوبوسهای بدون پلاک در خطوط BRT عنوان کرده که تمام وسائل نقلیه متحرک در کشور باید دارای پلاک ملی باشند و تردد خودروهای فاقد پلاک در معابر تخلف بوده و پلیس ملزم است تا نسبت به این تخلف، برخورد کند؛ اما بازهم شاهد تردد اینگونه اتوبوسها آن هم در نقطه مرکزی شهرهستیم.
ابوالفضل قناعتی هیات رئیسه شورای شهر و عضو کمیسیون حمل و نقل شورا در گفت وگو با خبرنگارایسنا نیز با ابراز تعجب از این اقدام شهرداری تهران، با بیان اینکه تمام خودورهایی که در سطح شهر تردد میکنند باید دارای پلاک که به نوعی شناسنامه آنها محسوب میشود باشند، گفت: اگر برای مردم مشکلی ایجاد شود؛ باید پلاک خودرو مشخص باشد و باید این مشکل هرچه زودتر رفع شود.
سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأیید تردد اتوبوسهای بدون پلاک ملی در سطح شهر با بیان اینکه این اتوبوسها دارای استاندارد یورو ۴هستند گفت: این اتوبوسها مجوز سازمان محیط زیست، وزارت صنعت و معدن، مؤسسه استاندارد و پلیس را داراست اما به دلیل اینکه تشریفات اداری مربوط به شمارهگذاری طولانی میشد هماهنگی لازم را انجام دادیم تا با شمارهای که برای مردم و پلیس قابل شناسایی باشد بتوانند خدمات رسانی کنند.
تشکری هاشمی با اشاره به محرومیت شهر تهران از اتوبوسهای جدید افزود: اتوبوسها در زمانی که مورد استفاده قرار میگیرند، شمارهگذاری نیز می شوند. این درحالی است که به تدریج و بدون ایجاد اختلال در سیستم خدمات رسانی اتوبوسها دارای پلاک ملی می شوند.
به گزارش خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سالهاست که نصب پلاک ملی بروی تمامی وسایل نقلیه الزامی است و نصب کوتاه مدت پلاک های موقت نیز برهمگان روشن است اما با این حال مدتی است که اتوبوسها با پلاک موقت در سطح شهر تهران تردد دارند و با اینکه سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در واکنش به تردد اتوبوسهای بدون پلاک در خطوط BRT عنوان کرده که تمام وسائل نقلیه متحرک در کشور باید دارای پلاک ملی باشند و تردد خودروهای فاقد پلاک در معابر تخلف بوده و پلیس ملزم است تا نسبت به این تخلف، برخورد کند؛ اما بازهم شاهد تردد اینگونه اتوبوسها آن هم در نقطه مرکزی شهرهستیم.
ابوالفضل قناعتی هیات رئیسه شورای شهر و عضو کمیسیون حمل و نقل شورا در گفت وگو با خبرنگارایسنا نیز با ابراز تعجب از این اقدام شهرداری تهران، با بیان اینکه تمام خودورهایی که در سطح شهر تردد میکنند باید دارای پلاک که به نوعی شناسنامه آنها محسوب میشود باشند، گفت: اگر برای مردم مشکلی ایجاد شود؛ باید پلاک خودرو مشخص باشد و باید این مشکل هرچه زودتر رفع شود.
سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأیید تردد اتوبوسهای بدون پلاک ملی در سطح شهر با بیان اینکه این اتوبوسها دارای استاندارد یورو ۴هستند گفت: این اتوبوسها مجوز سازمان محیط زیست، وزارت صنعت و معدن، مؤسسه استاندارد و پلیس را داراست اما به دلیل اینکه تشریفات اداری مربوط به شمارهگذاری طولانی میشد هماهنگی لازم را انجام دادیم تا با شمارهای که برای مردم و پلیس قابل شناسایی باشد بتوانند خدمات رسانی کنند.
تشکری هاشمی با اشاره به محرومیت شهر تهران از اتوبوسهای جدید افزود: اتوبوسها در زمانی که مورد استفاده قرار میگیرند، شمارهگذاری نیز می شوند. این درحالی است که به تدریج و بدون ایجاد اختلال در سیستم خدمات رسانی اتوبوسها دارای پلاک ملی می شوند.
چرا اتوبوسهایBRT جدید پلاک ندارند؟ خبرگزاری ایسنا
چرا BRT های جدید پلاک ندارند؟ جهان نیوز
7675959
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
مهمترین اخبار اقتصادی
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل صندوق پنبه گفت: براساس آمار سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی است که تولید داخل ۵۰ درصد نیاز صنعت را جوابگوست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش ۶۰ درصدی قیمت میوههای نوبرانه طی یک ماه اخیر خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : بیش از ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی ۱۳هزار پلاک فرسوده تحویل داده می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات گفت: در منطقه جنوب غرب کشور شاهد فرونشست زمین به میزان ۲متر در طول ۹سال بوده ایم که یک زنگ خطر بزرگی به شمار می رود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد در نامهای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدمتخصیص سهمیه سوخت به خودروها و موتورسیکلتهای فاقد بیمهنامه شخص ثالث با جدیت بیشتر شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: ۱۳ هزار واحد خالی از سکنه در پرند شناسایی شده که ۱۰ هزار واحد از آن به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت عمران پرند گفت: هنوز اراضی مورد نیاز برای ۴۰ هزار متقاضی مسکن ملی در شهر جدید پرند تامین نشده است که حدود ۱۳۰۰ هکتار میشود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به زایشهای مناسب، خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد در راستای حمایت از تولید باید صورت بگیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات خرد امروز ۱۰ اردیبهشت ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۴ هزار و ۱۳۹ میلیارد تومان ثبت شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر امور سبزیها و گیاهان جالیزی وزارت جهاد گفت: با اجرای دو پروژه مهم در استانهای شمالی و جنوبی کشور، تولید گوجه فرنگی فصل پاییز به ۳۰۰ هزار تن میرسد.