به گزارش خبرنگار مهر، از ۶۶ واگنی که تحویل شبکه خطوط مترو داده شده است؛ سه رام از(۲۱ واگن) جدید است. دو رام دیگر (۱۴ واگن) نیز واگنهایی هستند که در حادثه مترو دچار آسیب شدند که بعد از بازسازی کامل مجدداً به شبکه خطوط مترو بازگردانده میشود
همچنین دو رام (۱۴ واگن) نیز قطارهای اور هال شده شهر تهران که بعداز تعمیرات اساسی دوباره وارد ناوگان شده است به همراه دو رام(۱۴ واگن) بازسازی شده مدل قدیمی و دو واگن و یک لوکوموتیو نیز مربوط به خط ۵ مترو تهران است.
به گفته مسولان ترافیکی طبق برنامهریزیهای انجام شده قرار است تا واگنهای جدید در خطوطی که سرفاصله بیشتری نسبت به سایر خطوط دارند؛ به ویژه خط ۳ استفاده شود. این در حالی است که با ورود ۶۶ واگن جدید به ناوگان مترو تهران ۲۳۰ هزار نفر به ظرفیت جابه جایی روزانه مترو تهران افزوده میشود.
در حال حاضر حاضر سرفاصله قطارها در نیمه جنوبی خط ۳ حدود ۹ دقیقه بوده و در نیمه شمالی این خط از ایستگاه شهید بهشتی تا شهرک قائم نیز سرفاصله قطارهای مترو ۱۸ دقیقه است.
همچنین امروز حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز به شبکه خطوط اتوبوسرانی شهر تهران به ویژه مناطق جنوبی و غربی تهران اضافه میشوند.