بین‌الملل 08:26 - 16 مهر 1394
وزارت خزانه داری امریکا به تازگی این سوال را مطرح کرده که چگونه گروه تروریستی داعش به خودروهای تویوتا دسترسی پیدا کرده است.

داعش تویوتاهایش را از کجا می آورد؟
به گزارش فرهنگ نیوز، داعش به تازگی در فیلم ویدئویی تبلیغاتی خود شمار زیادی خودروی تویوتا را به نمایش گذاشته است.
 
شرکت تویوتا در بیانیه‌ای اعلام کرد بررسی ورود سرمایه و زنجیره تامین به خاورمیانه جزء سیاست‌های فرامرزی وزارت خزانه داری امریکاست.
 
اد لوئیس، سخنگوی این شرکت ژاپنی در واشنگتن به شبکه سی‌ان‌ان گفت شرکت تویوتا «به قوانین و مقررات هر کشور یا منطقه‌ای که در آن فعالیت دارد، کاملاً پایبند بوده و فروشندگان و توزیع کنندگان خود را ملزم به رعایت این مسائل کرده است.»
 
لوئیس اظهار داشت شرکت تویوتا در فرایند تحقیق درباره زنجیره عرضه بین المللی و روند ارسال محصولات این شرکت به خاورمیانه، با وزارت خزانه داری امریکا همکاری می‌کند.
 
وی تاکید کرد: «یکی از سیاست‌های صریح تویوتا عدم فروش خودرو به افراد و گروه‌های مشکوک است؛ گروه‌هایی که امکان دارد از این خودروها جهت فعالیت‌های چریکی و تروریستی استفاده کنند.»
 
این مقام تویوتا اذعان کرد ردیابی خودروهای دزدیده شده، یا خودروهایی که توسط خریداران و واسطه‌ها به دیگران فروخته شده‌اند، «غیرممکن» است.
 
به گفته وی، بسیاری از خودروهای استفاده شده در تبلیغ‌های داعش به بازار امریکا عرضه نمی‌شود.
لوئیس ادامه داد در این تحقیق چندین شرکت خصوصی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
 
وی افزود: «متوجه شدیم که وزارت خزانه داری امریکا در حال بررسی زنجیره‌های عرضه و روند ارسال کالا به خاورمیانه از جمله موسسه‌های مالی، تولیدکنندگان و شرکت‌های حوزه انرژی است.»
 
این در حالیست که این وزارتخانه امریکایی اعلام نکرده این اطلاعات را از کدام شرکت‌ها کسب کرده اما می‌گوید تلاش‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به سرمایه گذاری داعش همچنان ادامه دارد. 
 
وزارت خزانه داری امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در راستای رویکرد متداول خود نسبت به درک بهتر فعالیت‌های اقتصادی و مالی گروه داعش، با همتایان و سهام‍داران بین المللی همکاری نزدیکی داریم.»
 

7176573
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک نشریه اسرائیلی از سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام صهیونیست اعلام کرد تل‌آویو پیشنهادی برای آتش‌بس ارائه کرده است و مدت ۱۰ الی ۱۴ روز نیز منتظر جواب حماس به آن می‌ماند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دارایی اسرائیل از موافقان حمله به جنوب غزه، نتانیاهو را تهدید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه بحرین برای اولین بار در ۱۳ سال گذشته و پس از آغاز بحران سوریه وارد دمشق شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل از احتمال صدور حکم بازداشت توسط دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه به دلیل عملیات نظامی در نوار غزه به شدت نگران است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌ها از تردید مقامات امنیتی و بحران استراتژیک رژیم صهیونیستی درباره اثربخشی حمله احتمالی به رفح پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از خاخام‌های اعظم صهیونیستی ادعا کرد خاخام‌ها در اراضی اشغالی با پاسخ تنبیهی ایران مقابله کردند نه ارتش صهیونیستی.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برخی از مقامات آمریکایی معتقد هستند اسرائیل با تخریب زیرساخت‌های غزه با سلاح‌های آمریکایی به قوانین بین المللی احترام نمی‌گذارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عربستان سعودی می‌گوید جنگ غزه روحیه اقتصادی را تحت فشار قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در تظاهرات دانشجویان علیه هم‌دستی غرب با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بازداشت شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است