سیاسی 09:18 - 06 آذر 1393
در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان به آمادگی تهران برای تسهیل روابط تجاری، صنعتی و معدنی با جمهوری آذربایجان تاکید و اظهار امیدواری کرد که تحرکی تازه در توسعه همکاری‌های صنعتی و تجاری بین دو کشور بوجود بیاید.

برنامه ریزی برای توسعه همکاری‌های صنعتی و معدنی تهران و باکو در دیدار وزرای صنعت دو کشور

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس وزیر صنعت، معدن و تجارت که در صدر هیاتی برای شرکت در کنفرانس صنعت در قرن 21 کشور جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرده است، گفت : دیدار اخیر روسای جمهوری ایران و آذربایجان نقطه عطفی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور است.

محمدرضا نعمت زاده به اراده سیاسی رهبران دو کشور برای توسعه مناسبات، اشتراکات فراوان تاریخی- فرهنگی و ظرفیت‌های ممتاز اقتصادی دو کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد با برگزاری این نشست‌ها بتوانیم تحرکی در توسعه همکاری صنعتی دو کشور بوجود بیاوریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به سیاست‌های اقتصادی کشورمان اشاره کرد و تلاش برای افزایش سهم بخش صنعت در تولید داخلی و افزایش ارزش افزوده این بخش، افزایش بهره وری عوامل تولید بویژه نیروی کار و سرمایه، افزایش توان رقابت پذیری صنعت، ارتقاء سطح فن آوری در بخش صنایع، توسعه تشکل‌های تخصصی و افزایش نقش آنها در تصمیم سازی، گسترش صنایع دستی و ایجاد خوشه‌های صنعتی را از سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی ایران در بخش صنعت اعلام کرد.

نعمت زاده گفت‌: دولت با تثبیت نرخ ارز، اعطای تسهیلات سهل الوصول، تامین انرژی مورد نیاز صنایع و با ایجاد نهادهای مالی لازم و حذف موانع غیر تعرفه‌ای زمینه فعالیت بهتر بخش صنعت را در کشور فراهم کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت دراین نشست به ظرفیت‌های ممتاز کشورمان در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، نفت و گاز، کشاورزی، ظرفیت‌های فنی مهندسی اشاره کرد و گفت: هم اکنون بسیاری از شرکت‌های فنی مهندسی کشورمان در کشورهای مشترک المنافع از جمله قزاقستان، بلاروس، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، کشورهای عربی و آفریقایی ارائه خدمات می‌کنند.

نعمت زاده ظرفیت بالای کشورمان در صنعت خودرو، ساختمان و مصالح ساختمانی، مواد غذایی، دارویی، تجهیزات پزشکی، ماشین سازی، صنایع الکترونیکی، هوا فضا و صنایع پیشرفته، صنایع فلزی و غیر فلزی، نانو تکنولوژی، سلول‌های بنیادی، ارسال ماهواره و انرژی تجدیدپذیر را خاطر نشان کرد و از آمادگی کشورمان برای همکاری با کشورهای همسایه خبر داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به آمادگی کشورمان برای تسهیل روابط تجاری، صنعتی و معدنی با جمهوری آذربایجان تاکید کرد و برای توسعه همکاری‌ها و افزایش سرمایه گذاری‌ها، اعطای مشوق‌های لازم، تخفیف‌های مالیاتی، ارائه تسهیلات بانکی، تسهیل در صدور روادید، اعطای تسهیلات تعرفه‌ای در بخش حمل و نقل را لازم و ضرورت خواند.

در کنفرانس بین المللی صنعت باکو 300 نفر از 21 کشور و همچنین نمایندگانی از سازمان ملل متحد حضور داشتند. جمهوری آذربایجان سال 2014 را سال صنعت و شکوفایی صنعت اعلام کرده است.


5281496
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است