اقتصادی 19:00 - 29 آذر 1393
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری :
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ آئین‌نامه حقوق مسافر تا ماه آینده خبر داد و گفت : اصلاح قیمت تمام شده بلیت در حال برنامه ریزی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علیرضا جهانگیریان در اجلاس گرامیداشت هفته حمل و نقل و رونمایی از آئین‌نامه جدید تأسیس شرکت‌های هواپیمایی با حضور وزیر راه و شهرسازی گفت : انتظار ایکائو از سازمان هواپیمایی کشورها این است که ضوابط و دستورالعمل‌های لازم را برای عملکرد ایمن و بهره‌وری صنعت تدوین و اجرا کنند.



جهانگیریان گفت : این دستورالعمل‌ها شامل متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما و خدمات، دستورالعمل جدید تاسیس شرکت های هواپیمایی ، دستورالعمل تاسیس ایرتاکسی، دستورالعمل حقوق مسافر، دستورالعمل خدمات به معلولان و دیگر موارد است.



وی با اشاره به اینکه رعایت حقوق مسافر از مهمترین دغدغه‌های سازمان هواپیمایی است، گفت:‌آئین نامه حقوق مسافر در سه بعد حقوق مسافر هنگام پذیرش در فرودگاه، نرخ بلیت و حقوق مسافر در حین و بعد از پرواز است.



جهانگیریان تاکید کرد : قیمت سوخت، بدهی شرکت های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، قیمت بلیت ، حقوق مسافر همه زنجیره اقتصادی و متصل به یکدیگر است که باید مد نظر باشد.



وی گفت : درباره قیمت بلیت در شورای عالی هواپیمایی مباحث مفیدی انجام شد و در نهایت افزایش 30 درصدی سقف قیمت بلیت در خردادماه امسال مصوب شد.



جهانگیریان ادامه داد: در سال های91 تا 93 افزایش قیمتی در مورد بلیت هواپیما اعمال نشد با وجود آنکه در این دو سال نرخ تورم بالا و افزایش نرخ ارز را تجربه کردیم.



رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با همکاری ایرلاین‌ها قیمت تمام شده نرخ بلیط هواپیما بررسی و اصلاح می‌شود تا طبق روال پیش‌بینی شده مشکلات اقتصادی ایرلاین‌ها رفع شود.



وی افزود : ایران در این عرصه پیشتاز است و سازمان هواپیمایی کشوری 37 مورد دستورالعمل و مقررات را اصلاح یا برای اولین بار تدوین و ابلاغ کرده است.



جهانگیریان اظهار داشت : دستورالعمل حقوق مسافر تا یک ماه آینده ابلاغ می شود  که با همکاری انجمن شرکت‌های هواپیمایی تدوین شده است و ورود هواپیما با استانداردهای بیشتری همراه خواهد بود.



رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: متنوع‌سازی نرخ بلیت پروازهای داخلی با هماهنگی شرکت‌ها از اواخر مرداد امسال عملیاتی شد و در حال حاضربین  کمتر از 30 درصد و بیشتر از 30 درصد نرخ‌ها در شرایط و روزهای خاص به فروش می‌رسد.



وی افزود : البته بی‌نظمی‌هایی در مرحله فروش بلیت وجود دارد که مردم را نگران و ناراحت کرده است که بزودی ساماندهی خواهد شد.



رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه جدول تعرفه‌های خدمات سازمان هواپیمایی بعد از 4 سال اصلاح شده است ، گفت : امسال تعداد پروازها 6 درصد، حمل بار و پست 16 درصد، جابجایی مسافر 11 درصد و پروازهای عبوری  43 درصد بیشتر شده است.



رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: با وجود فشارها، شرایط صنعت را مطلوب نگه داشته‌ایم اما فشارهای جدیدی به ویژه در سال جدید از سوی آمریکا و کشورهای غربی درباره انتقال پول و ارز و خرید قطعات وارد شده است که  سابقه نداشته است.



معاون وزیر راه گفت: از ابتدای سال تاکنون 10 فروند هواپیما وارد کشور شده و 10 فروند هواپیما نیز زمین‌گیر شده است.




5456926
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، سالانه برای واردات ذرت و کنجاله سویا ۸ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود که مسئولان با جایگزینی نهاده دامی و کشت گیاهان کم آب بدنبال کاهش وابستگی و خروج ارز از کشور هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت گفت: در بخش‌هایی که امکان همکاری ما با آفریقا بیشتر است، ۲۰۰ تاجر در حوزه‌های مختلف شناسایی شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر، مدیریت رشد نقدینگی در اقتصاد کشور در دوره اخیر را در وضعیتی کاملا با ثبات دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی هم در حوزه صادرات و هم واردات دوبرابر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است