استانی 10:17 - 23 شهریور 1396
با تجلیل از اساتید و برگزیدگان؛
کرمانشاه- طرح تابستانی و اوقات فراغت ایستگاه معرفت، با تجلیل از اساتید و برگزیدگان این طرح در استان کرمانشاه به کار خود پایان داد.

طرح تابستانی ایستگاه معرفت در استان کرمانشاه به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی کرمانشاه، اختتامیه طرح تابستانی ایستگاه معرفت با حضور معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، سید ارسلان حسینی مدیرکل اداره ورزش و جوانان، اساتید، برگزیدگان و شرکت کنندگان طرح امروز سه شنبه ۲۱ شهریور ماه در سالن جلسات اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

خانم میرعالی مدیر اجرایی طرح در ابتدای جلسه گزارشی از روند برگزاری دوره و کلاس ها و برنامه های برگزار شده در طرح را به حاضرین ارائه کرد.

سپس معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ ضمن عرض خیر مقدم خدمت مدیرکل محترم اداره ورزش و جوانان و تبریک ایام دهه کرامت و ولایت و عید غدیر خاطر نشان کرد: فراغت جوانان ما زمانی طلایی است که باید قدردانسته شود و ما مسئولیم تا برنامه های کیفی و مؤثر را برای آنها تدارک ببینیم.

حسنی خونسار با اشاره به اینکه ایستگاه معرفت، طرحی برای ایجاد یک «پایگاه فراغتی الگو» بود، ابراز کرد: در این طرح برنامه های متنوعی در نظر گرفته شد و ما در کتابخانه امیرکبیر میزبان بخشی از برنامه ها با موضوع کلاسهای مطالعاتی و معرفتی در طرح بودیم.

وی در ادامه گفت: از برخی جلسات هم خبر رسید که استقبال زیادی از آنها صورت گرفته است مثل کلاس نویسندگی، مقاله نویسی، تدبر در قرآن و کتابخوانی و...

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، یکی دیگر از ویژگی های طرح برگزاری چند برنامه شاخص با حضور اعضای ایستگاه معرفت دانست و گفت: «سمینار زندگی کریمانه» با موضوع (جشنواره کتابخوانی رضوی)، نقد کتاب «شهر آرمانی» و نشست کتاب‌خوان موضوعی «غدیر» از جمله برنامه های ما بود که در کتابخانه امیرکبیر برگزار شد.

خونسار در پایان عنوان کرد: نکته مهم این است که در این ایستگاه کیفیت را فدای کمیت نکردیم. الان مهم این است که تعدادی از دختران شهر ما برای آینده پیش روی خودشان راه و مسیر تازه ای را پیدا کردند. یک پایگاه فراغتی باید چنین رسالتی برای خود قائل باشد.

سید ارسلان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه؛ ضمن تقدیر و تشکر از بانیان طرح ابراز کرد: زمانی که طرح ایستگاه معرفت را در ابتدا مطالعه کردم، آنرا طرحی جدید، مفید و منحصر بفرد دانستم و اجرایی آنرا خواستار شدم.

حسینی با اشاره به اینکه مفهوم فراغت و اوقات فراغت در کشور بی معنی شده است، عنوان کرد: طرح ها، برنامه های که در اداره های مجری اوقات فراغت در کشور انجام میشود بیشتر مانند یک مسکن عمل کرده، در حالیکه ما میبایست در ابتدا به ریشه یابی مسئله اساسی فراغت بپردازیم و مفهوم درست فراغت و اوقات فراغت را در جامعه درست جا بندازیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گفت: فراغت یک برنامه است نه زمان بیکاری یک شخص، در کشور ما زمان بیکاری را زمان فراغت خود دانسته در صورتی که در دنیا فراغت تعریف شده است و برای آن به درستی برنامه ریزی میکنند.

سید ارسلان حسینی طرح ایستگاه معرفت را پربار دانست و خاطر نشان کرد: این طرح ها میبایست در ابتدا کمک کنند که خانواده ها و جامعه از فراغت و اوقات فراغت خود درک درستی پیدا کنند سپس برای تداوم اجرای طرح، استمرار و نظارت درست بر آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: برگزار کنندگان طرح در انتها میبایست به بررسی عملکرد طرح خود پرداخته و علل اینکه چرا برخی کلاسها و برنامه ها (نویسندگی، مقاله نویسی، تدبر در قرآن و کتابخوانی) بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اند موشکافی کرده و در طرح های بعدی از آنها استفاده کند.  

 در پایان از اساتید و برگزیدگان طرح با اهدا لوح سپاس و هدایایی تقدیر و قدردانی شد.


9418941
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است