استانی 18:32 - 08 فروردین 1394
مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از ابتدای تعیطلات نوروزی تاکنون 19 درصد میزان اقامت مسافران و گردشگران در هتل‌ها و میهمان پذیرهای استان اردبیل افزایش یافته است.

اقامت مسافران در اردبیل 19 درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کریم حاجی‌زاده عصر امروز در جریان بازدید از فعالیت ستاد خدمات سفر در مشگین‌شهر اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 183 هزار نفر اقامت در اماکن اقامتی رسمی استان اردبیل به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: آماری که ما ارائه می‌کنیم بر اساس جمع‌بندی سیستم اطلاع‌رسانی مراکز اقامتی و گردشگری است که به نظر می‌رسد به صورت روزانه جمع‌بندی شده و از طریق مراکز اقامتی به ستاد خدمات سفر برای جمع‌بندی نهایی ارائه می‌شود.

حاجی‌زاده ادامه داد: در همین مدت بیش از 11 هزار نفر از موزه‌های استان بازدید کرده و تلاش بر این است تا بتوان در نیمه دوم تعطیلات نیز با معرفی جاذبه‌های تاریخی، دیدنی و گردشگری به ویژه در موزه‌های استان از ظرفیت‌های به وجود آمده به شکل درست و بهینه استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر در استان اردبیل 11 موزه فعال است که این موزه‌ها در مناطق مختلف استان اردبیل پراکنده شده و تلاش و کوشش بر جذب گردشگران و مسافرانی است که می‌خواهند از این موزه‌ها و مناطق زیبای آن از آثار زیبای آن بازدید کنند.

حاجی‌زاده در مورد ورودی گردشگران خارجی از گمرک بیله‌سوار نیز گفت: تاکنون حدود 8 هزار و 500 مسافر خارجی از طریق مرز و گمرک بیله‌سوار وارد کشورمان به ویژه استان اردبیل شدند که این تعداد ورودی نیز رشد 6 درصدی نشان می‌دهد.

این مسئول افزود: در مجموع از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون براساس آماری که از تاسیسات گردشگری و اماکن اقامتی گرفته‌ایم یک رشد 19 درصدی را در اقامت مسافران و 35 درصدی در ورودی موزه‌ها شاهد هستیم.

 

تصادفات محور اردبیل – مشگین‌شهر کاهش یافته است

فرماندار مشگین‌شهر نیز در این جلسه گفت: به‌رغم افزایش مسافرت‌ها به مقصد مشگین‌شهر و استفاده از آب‌های گرم و اماکن تاریخی و دیدنی مشگین‌شهر میزان تصادفات در محور اردبیل - مشگین‌شهر و مشگین‌شهر – اهر کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم امامی افزود: ما این کاهش تصادفات و افزایش ایمنی را مرهون تلاش امدادگرانی هستیم که با جدیت و تلاش مستمر سعی کردند تا خدمات مطلوبی را به هموطنان با آسودگی بیشتر ارائه کنند.


6107575
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است