استانی 22:28 - 01 تیر 1396
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان:
بندرعباس - رئیس سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با اتمام احداث سه اسکله صادرات مواد نفتی در بندرشهید رجایی شرایط صادرات میعانات گازی پالایشگاه خلیج فارس فراهم می شود.

زیرساختهای صادرات تولیدات پالایشگاه ستاره خلیج فارس مهیا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سعید نژاد در حاشیه مراسم آغاز عملیات احداث اسکله های صادرات نفتی در بندرشهید رجایی بیان داشت: عملیات ساخت اسکله نفتی بندر شهید رجایی جهت صادرات مواد نفتی توسط قرارگاه خاتم الانبیا سپاه آغاز شد.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست های دولت توسعه و احداث پالایشگاه های جدید با هدف افزایش تولیدات مواد سوختی و فرآورده های نفتی است. از این رو صادرات هم در دستور کار قرار دارد. بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور یکی از مهمترین مبادی صادرات فرآورده های نفتی خواهد بود.

سعید نژاد با اشاره به اینکه این سه اسکله با اعتبار اولیه ۱۶۴میلیارد تومان طی ۲۴ ماه احداث خواهد شد، اظهارداشت: پروژه تجهیز پایانه دوم بندر شهید رجایی مجموعا جرثقیل‌های داخلی این پایانه توسط شرکت داخلی منگان ساخته‌شده است.

وی اضافه کرد: عملیات نصب ۱۵ دستگاه جرثقیل امروز آغاز خواهد شد که شامل جرثقیل‌های داخلی محوطه است و تا ۵ ردیف کانتینر روی‌هم می‌نشینند و یک کانتینر در بالا می‌تواند حرکت کند و در عرض شش کانتینر را می‌تواند مستقر کند.

سعید نژاد با اشاره به اینکه تمامی عملیات ساخت این جرثقیل از طراحی تا نصب و راه‌اندازی توسط شرکت داخلی صورت گرفته است، افزود: این موضوع نقش مهمی در صرفه‌جویی ارز و همچنین باز شدن مسیر برای صادرات تجهیزات ساخته‌شده شرکت‌های داخلی است.

وی در پایان گفت: این عملیات که جمع آن ۲۱ میلیون یورو است ظرف ۱۸ ماه یا شاید زودتر از آن حتی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.


9195573
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است