سیاسی 16:00 - 27 شهریور 1397
ترکی:
نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت بخواهد افرادی را که به سن بازنشستگی رسیده‌اند، ترخیص نکند باید مطابق قانون خدمات کشوری با دولت برخورد شود و در صورت به کارگیری، مجلس شورای اسلامی با آوردن اصلاحیه، قانون را اصلاح خواهد کرد که مطابق با آن بازنشستگان باید بروند.

دولت نمی‌تواند افراد بازنشسته را همچنان به کار گیرد

اکبر ترکی در گفت‌وگو با ی ایسنا با بیان اینکه در دوران انقلاب اسلامی از  نیروهای جوان  استفاده می‌شد، اظهار کرد: هیئت دولت‌های اول و دوم انقلاب اسلامی نشان دادند که نیروهای جوان و والای انقلابی می‌توانند کارساز باشند. اکنون 40 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و دانشگاه‌های کشور رشد و پیشرفت کرده‌اند و در زمینه علم و فناوری ایران در جهان و منطقه از نظر پیشرفت علم سرآمد است، بنابراین باید نیروهای جوان و ورزیده به کار گرفته شوند.



وی افزود: افراد بازنشسته تجربیات  مورد نیاز خود را کسب کرده‌اند و مطابق با آیات قرآن نیز کسی که  به وی  عمر بیشتر داده می‌شود در خلقت  او ضعف و ناتوانی ایجاد می‌شود. بنابراین برخی از افراد که به سن بازنشستگی رسیده‌اند با کسب تجربیات فراوان یک روزمرگی برای آن‌ها ایجاد شده است.



این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بازنشستگان دیگر نوآوری گذشته را ندارند، تصریح کرد: این افراد باید میدان را به جوانان بدهند و "طرح منع به کار گیری  بازنشستگان" با رویکرد  جوان‌گرایی انجام می‌شود. بازنشستگان نیز می‌توانند در بخش‌های خصوصی به عنوان مشاور به کار گرفته شوند و توانایی خود ر ا در این بخش نشان دهند.



ترکی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم جوان‌گرایی داشته باشیم باید بازنشستگان به جوانان میدان دهند، تأکید کرد: تجربه جوان‌گرایی در دوران انقلاب اسلامی و زمان جنگ در ایران وجود داشته است و متوسط سن بسیاری از شهیدان و فرماندهان جنگ زیر 30  سال بوده است، بنابراین روحیه جوانی می‌تواند کارساز باشد.



نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس در خصوص نهادهای ناظر بر"طرح  منع به کارگیری  بازنسشتگان"، تصریح کرد: نهادهای ناظر بر اجرایی شدن این مصوبه، مجلس شورای اسلامی و نیز سازمان بازرسی کشور هستند و سازمان بازرسی کشور در اطلاعیه خود تأکید کرده است که این مصوبه را پیگیری می‌کند.



ترکی گفت: رییس جمهور، اعضای شورای نگهبان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونین رییس جمهور، و وزرا شامل قانون بازنشستگی نمی‌شوند و این افراد فقط در پست خود می‌مانند و نمی‌توانند پست دیگر داشته باشند، اما سایر مدیران مانند معاونان وزرا، استانداران و شهرداران شامل این مصوبه می‌شوند.



وی بابیان اینکه برخی تفسیرها مبنی بر این است که افرادی که بازنشسته هستند، اما حکم آن‌ها زده نشده است جز این مصوبه محسوب نمی‌شوند، تصریح کرد: مطابق قانون خدمات کشوری افراد دارای 60  سال و 30 سال خدمت که شرایط بازنشستگی را دارند باید بازنشسته شوند.



نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس، اضافه کرد: اگر دولت بخواهد افرادی را که به سن بازنشستگی رسیده‌اند  ترخیص نکند باید مطابق قانون خدمات کشوری با دولت برخورد شود و در صورت به کارگیری، مجلس شورای اسلامی با آوردن اصلاحیه، قانون را اصلاح خواهد کرد که مطابق با آن بازنشستگان باید بروند. بنابراین مطابق قانون کسی که به سن بازنشستگی رسیده است چه بازنشسته شده باشد و یا بازنشسته نشده باشد باید برود.

انتهای پیام


9912002
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است