سیاسی 16:20 - 07 فروردین 1394
خرم آباد- ایرنا- امام جمعه موقت خرم آباد گفت: توجه و عمل به شعار امسال یک وظیفه شرعی است و همه مردم و مسئولان باید به این شعار جامه عمل بپوشند.

حجت الاسلام قاسم متقی نیا در خطبه های نماز جمعه خرم آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد افزود: اگر همدلی و همزبانی بین دولت و ملت باشد کشور پیشرفت می کند و شاهد اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف هستیم.



وی اظهار داشت: منظور از دولت از سوی مقام معظم رهبری نظام اسلامی شامل قوه مجریه، مقننه و قضاییه است از این رو بین دولت و ملت باید اعتمادی و جود داشته باشد و اگر هم انتقادی صورت می گیرد باید منطقی باشد و توجه به انتقادات مخالفان باعث پیشرفت جامعه می شود.



وی تصریح کرد: دولت خدمتگزار ملت و ملت نیز پشتیبان دولت است و اگر این گونه نباشد کشور پیشرفت نمی کند.



وی در ادامه به روز طبیعت اشاره کرد و عنوان داشت: نگهداری از محیط زیست و طبیعت باید همانند منطق خود باشد. از این رو انتظار داریم از همه مردم در روز طبیعت و سایر روزها از آسیب رساندن به طبیعت پرهیز کنند.







وی از مسئولان خواست نسبت به سنددار شدن زمین های کشاورزی مردم را یاری دهند و نگذارند زمین های کشاورزی مجاور شهرها تغییر کاربری داده و به منزل مسکونی تبدیل شوند.







امام جمعه موقت خرم آباد خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در آیات و روایاتی به آن تاکیدات زیادی شده است از این رو نعمت های اطراف ما امانتی است که خدای متعال در اختیار ما گذاشته و باید از آن به خوبی نگهداری کنیم.







وی افزود: مردم باید توجه داشته باشند که از آلودگی خاک، هوا، زمین و آب های زیرزمینی و سطحی پرهیز کنند.







متقی نیا در ادامه به حملات هوایی آمریکا و عربستان به یمن اشاره کرد و گفت: ما ضمن محکوم کردن این حملات انتظار داریم که سایر کشورهای مسلمان به صحنه آمده و از مردم بی دفاع یمن پشتیبانی کنند.







امام جمعه موقت خرم آباد اظهار داشت: امروز مدعیان حقوق بشر در رابطه با یمن نه تنها ساکت ایستاده بلکه از حملات هوایی عربستان نیز حمایت می کنند.







وی تصریح کرد: امروز زنان و بچه های یمنی زیر آتش هواپیماهای آمریکایی و عربستانی به خاک و خون کشیده شده اند و هیچ کشور عربی متاسفانه حمایت خود را از یمن اعلام نکرده.







امام جمعه خرم آباد متذکر شد: حمایت آمریکا از تجاوز عربستان به یمن هیچ پشتوانه حقوقی ندارد و باید گفت که چگونه رژیم های عربی در مقابل رژیم فاسد صهیونیستی هیچ گاه متعهد نشدند اما امروز در مقابل مردم بی دفاع یمن متعهد شده و آنها را به خاک و خون می کشانند.







متقی نیا افزود: دشمن اصلی یمنی ها القاعده بوده و ملت های مسلمان نیز باید هوشیار باشند که از ملت یمن دفاع کنند.







امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: 12 فروردین بی سابقه ترین همه پرسی تاریخ ایران رخ داد و جمهوری اسلامی نیز روز امامت امت و روز فتح زبر است. از این رو همه باید تلاش کنند در راستای گرامیداشت و حفاظت از این روز نیز کارهایی را انجام دهند.



6001/7267

انتهای پیام /*


6102806
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پرتغال به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس درباره عملکرد مجلس دوازدهم نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر سرکوب دانشجویان و اساتید دانشگاه در آمریکا به دلیل حمایت از مردم فلسطین پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش به شکست راهبردهای دشمنان در برابر جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر خواهیم پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است