سیاسی 07:00 - 07 مرداد 1394
بر مبنای اسناد، در زمان نخست وزیری فابیوس در فرانسه، حجم زیادی از خون های آلوده برای بیماران ایرانی که نیازمند خون بودند ارسال شد که نتیجه آن به وجود آمدن اولین مورد بیماری ایدز در کشورمان بود.

ادعای نخست وزیر فرانسه: وزیر امور خارجه ایران دوبار مرا  به ایران دعوت کرده

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، چندی پیش، "لوران فابیوس"، وزیر خارجه فرانسه، در گفتگو با یک رسانه فرانسوی گفت:  محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دوباره مرا برای سفر به ایران دعوت کرد چرا که قبلا هم این کار را کرده بود و من در پاسخ به وی گفتم که به ایران می‌آیم؛ پس به ایران خواهم رفت.

 

اما نکته جالب توجه این بود که بر خلاف پیش بینی رسانه های فرانسوی و همچنین دیگر رسانه های جهانی، نه تنها جامعه ایرانی و افکار عمومی این کشور، واکنش چندان مثبتی به خبر سفر فابیوس به تهران از خود نشان ندادند، بلکه با گذشت چند ساعت از انتشار خبر، موجی از اعتراضات آغاز شد.

 

نکته محوری تمام  این واکنش ها، علاوه بر مواضع استکباری و ضد مردمی دولت فرانسه نسبت به ملت ایران و همچنین سایر ملت های منطقه، طی سال های گذشته، به زمان نخست وزیری فابیوس باز می گردد.

 

بر مبنای اسناد، در زمان نخست وزیری فابیوس در فرانسه، حجم زیادی از خون های آلوده برای بیماران ایرانی که نیازمند خون بودند ارسال شد که نتیجه آن به وجود آمدن اولین مورد بیماری ایدز در کشورمان بود.

 

میزان غیرقابل تحمل بودن این حادثه زمانی افزایش می یابد که بدانیم نه تنها فرانسه هیچ گاه حاضر به عذرخواهی رسمی از مردم کشورمان نشد بلکه ایران تنها کشوری است که حتی نتوانست تمام غرامت خود را در پی این جنایت بگیرد.

 

شدت غیر انسانی بودن این مسئله به حدی است که طی روزهای گذشته کمتر کسی حاضر شده است از فابیوس، و سفرش به تهران حتی با تابلوی گسترش روابط با جهان و عناوینی از این دست دفاع کند.

 

میزان نارضایتی جامعه ایران از سفر این مجرم بین المللی به کشورمان به حدی رسید که حتی از نگاه رسانه فرانسوی فرانس24 نیز به دور نماند.

 

این رسانه در گزارشی خبر داد: به نظر نمی رسد حضور فابیوس در ایران چندان خوشایند باشد.

 

در ادامه این گزارش مطرح شده است: طی چند روز گذشته رسانه های ایرانی موضع گیری های تلخی را در برابر فابیوس داشته اند.

این جو ایجاد شده، فابیوس را ناچار کرد که روز گذشته و در آستانه سفر خود به تهران، با انتشار یادداشتی تلاش کند توجه جامعه ایرانی را از اقدامات جنایت بار خود در گذشته منحرف کرده و به سمت و سوی مورد نظر خود سوق دهد.

 

نکته قابل توجه است که در یادداشت فابیوس پس از بیان جملاتی شعاری و توخالی، به طور معناداری بر توسعه همکاری های اقتصادی از جمله در صنعت خودرو اشاره شده است!

 

شاید برای شخصیتی مانند فابیوس، امکان تغییر و نابودی هر ارزش انسانی به پای منافع مادی وجود داشته باشد، اما او و هیئت فرانسوی حاضر در تهران باید بدانند که یک لحظه از خاطره تلخ دردهای بیماران هموفیلی که دوای فرانسوی به درد جدید آنها تبدیل شد، با هیچ وعده ای از یاد ملت ایران نخواهد رفت. / میزان

 

202

 


6827170
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پرتغال به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس درباره عملکرد مجلس دوازدهم نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر سرکوب دانشجویان و اساتید دانشگاه در آمریکا به دلیل حمایت از مردم فلسطین پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش به شکست راهبردهای دشمنان در برابر جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر خواهیم پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است