فرهنگی‌هنری 06:04 - 30 مهر 1393
کارگردان "حذف اضطراری" فیلم برنده 4 جایزه جشنواره:
"پیمان نعیمی" گفت: هیچ یک از این جوایز، نه تنها برای من بهانه‌ای برای به وجد آمدن یا نقطه پایان نیست که نشانه‌ای بر آغاز راه است.

به گزارش حوزه سینما باشاگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره؛ پیمان نعیمی، که به همراه فهیمه آقاحسنی کارگردان فیلم سینمایی «حذف اضطراری» (برنده چهار جایزه از سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران) بوده‌، گفت: به نظر من، یاد گرفتن با تماشای هر بار فیلم، مهم‌ترین و بهترین اتفاقی‌ست که می‌تواند رخ دهد و این مهم، می‌تواند ایفاگر نقش بسزایی در آینده فعالیت‌های هنری یک هنرمند باشد. 



او با بیان این‌که البته بخش فنی کار بهتر از خود فیلم بود، گفت: به نظر من نه تنها از نقدهای سازنده‌که از تشویق‌هایی هم که صورت می‌گیرد، باید برای بهبود کیفی فیلم‌های آینده استفاده کرد.



نعیمی با تاکید بر این‌که، آدمی در هر جایگاهی بیشترین ضربه را از تشویق‌های نادرست و نابجا می‌خورد و تشویق‌های نابجا، سکون را همراه خود دارد، گفت: امیدوارم تشویق نابجایی از فیلم من صورت نگرفته باشد.



کارگردان صاحب جایزه دیپلم افتخار بهترین کارگردانی بخش داستانی جشنواره سی و یکم فیلم کوتاه تهران، با اشاره به این‌که نسل ما به نسل سوخته معروف است، یکی از جدی‌ترین علل این مسئله را تشویق‌های نادرست و نابجا خواند و افزود: متاسفانه این نسل، گاهی در مواردی تشویق شده‌اند که از پایه اشتباه بوده است. بنابراین صمیمانه می‌گویم که هیچ یک از این جوایز، نه تنها برای من بهانه‌ای برای به وجد آمدن یا نقطه پایان نیست که تازه آغاز راه است.



نعیمی، با بیان این‌که، فیلم من هر حرفی که داشته باشد، در خودش دارد، اظهار کرد: به هر حال فیلم بنده را نیز مانند هر فیلم دیگری، عده‌ای می‌پسندند و عده‌ای هم دوستش ندارند که هر دو گروه هم از نظر من بسیار محترم هستند. البته در کل خوشحالم از این‌که فیلم من در این دوره دیده شده است.



نعیمی با تاکید بر این‌که، آن‌چه تغییری در من بوجود می‌آورد، این جوایز نیست، بلکه صحبت‌ها و نقدهای منطقی به کارهای من است، درباره وضعیت اکران فیلم‌های کوتاه، اذعان کرد: هنگام پخش فیلم‌ها متوجه شدم که اگر برای فیلم‌های کوتاه خوب، اکران خوبی گذاشته شود، حتی ممکن است این فیلم‌ها، از برخی فیلم‌های بلند هم با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان مواجه شوند.



 او با اشاره به این‌که ایجاد گروه هنر و تجربه اتفاق خوبی برای اکران فیلم کوتاه در کشور ا‌ست، افزود: در این مورد می‌توان به الگوبرداری از سیستم‌های اکران فیلم کوتاه خارج از کشور هم پرداخت. به عنوان نمونه اکران فیلم‌های کوتاه در سایت‌ها و فضاهای اینترنتی هم می‌تواند راه چاره‌ای باشد، البته اگر پیش از آن، فکری به حال اینترنت کرده باشیم.



این کارگردان، درباره کیفیت برگزاری جشنواره نیز، گفت: امسال از برگزاری جشنواره بسیار راضی بودم و به نظر من تحول درست و بجایی در مدیریت آن رخ داد و مطمئن هستم که تاثیر مثبت این تغییر مدیریت را، در آینده می‌بینیم.



بنا بر این گزارش، در مراسم پایانی سی و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، پیمان نعیمی و فهیمه آقاحسنی برای فیلم «حذف اضطراری» دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم داستانی را به دست آوردند.



بهروز عابدینی و علی ابوالصدق برای فیلم داستانی «حذف اضطراری» جایزه بهترین صدا را گرفتند، محمد نجاریان  برای این فیلم برنده جایزه بهترین تدوین شد و سینا کرمانی زاده جایزه بهترین تصویربرداری را از آن خود کرد.





انتهای پیام/ اس




5008823
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارگردان گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است