استانی 04:03 - 30 مهر 1393
مدیرکل آموزش و پرورش همدان خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: امسال قصد داریم تا مدارس مختلفی را در سطح شهرستان‌ها به نام شهدای 30 مهر نامگذاری کنیم.

نامگذاری مدارس همدان به نام شهدای 30 مهر

عبدالرضا فولادوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به واقعه 30 مهر ماه سال 1357 در همدان اظهار کرد: 30 مهرماه سال 1357 نقطه آغاز حرکت خودجوش مردمی بود که مقدمه وقوع روز 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه در سال 57 مردم همدان توانستند اعتراضات مردمی را از مرکز همدان به تمام نقاط کشور انتقال دهند، اضافه کرد: هتک حرمت به دانش‌آموزان دختر در 30 مهرماه، باعث خروش خشم مردم علیه رژیم شاه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: بازاریان، اصناف، روحانیون، دانش‌آموزان و دیگر اقشار جامعه به صورت منسجم، علیه شاه تظاهرات کردند و موج اعتراض علیه این رژیم را شدت بخشیدند.

وی افزود: با توجه به اهمیت روز 30 مهر 57، سال گذشته یکی از مدارس شهر همدان به نام «30 مهر» نامگذاری شد که امسال نیز قصد داریم تا مدارس مختلفی را در سطح شهرستان‌ها به نام 30 مهر نامگذاری کنیم.

فولادوند خاطرنشان کرد: از آن‌جا که تاریخ هر کشور جزو مهم‌ترین بخش از حافظه آن کشور است، در این راستا تلاش می‌کنیم حافظه تاریخی کشور را به روش‌های مختلفی به نسل جوان معرفی کنیم.

وی یادآور شد: در کنار تاریخ هر کشور، تاریخ و جغرافیای استان‌ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا تاریخ جغرافیای استان همدان به رشته تحریر درآید.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان در پایان گفت: همدان یکی از استان‌های دارای موقعیت ویژه در تاریخ انقلاب اسلامی بوده که نیاز دارد ظرفیت‌های آن به همگان معرفی شود.


5008694
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است