اجتماعی 10:51 - 11 شهریور 1393
در روی خط تهران دوشنبه این هفته؛
در روی خط تهران دوشنبه این هفته پیگیری موضوع‌های بلاتکلیفی 50 ساله اهالی شمیران نو، آلودگی‌های صوتی شیخ فضل الله نوری جنوبی و مشکل تردد عابران از خیابان مصطفی خمینی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، داشتن سقف و مالک بودن در نقاط مختلف شهر تهران یکی ازدغدغه‌های اهالی این شهر بزرگ و پرجمعیت است.



ساکنان این شهر شلوغ برای گذراندن اوقاتی خوش و داشتن آرامش در تلاش‌اند تا آشیانه‌ای به مالکیت خود در بیاورند.



این بار نیز اهالی شمیران نو که حدود 50 سال گذشته اقدام به خریداری ملک‌های خود کردند به روی خط تهران آمدند و گلایه‌ دارند هنوز پس از گذشت 50 سال صاحب سند مالکیت ملک‌های خود شدند.



با وجود تلاش‌های اهالی شمیران نو برای گرفتن سند از سال 80 متأسفانه تاکنون نتوانسته‌اند مالکیت را دریافت کنند.



این موضوع را با ثبت اسناد و املاک استان تهران در میان گذاشتیم.



سید صادق سعادتیان مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران به روی خط تهران آمد و گفت: منطقه شمیران نو از3 پلاک فرعی 24، 43 و 55 تشکیل شده سند مالکیت پلاک 43 فرعی به نام اشخاص، سند مالکیت 24 فرعی به نام اشخاص و بنیاد شهید متصرفین و قسمتی از پلاک 55 فرعی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران است.



در ازای تعیین و تکلیف املاک فاقد سند رسمی چنانکه قولنامه‌های اهالی شمیران نو به مالک اولیه به صورت سلسله نقل و انتقالات برسد با درخواست الکترونیکی آنها تحویل سند مالکیت به آنها رسیدگی می‌شود.



قسمتی که متعلق به بنیاد شهید است باید نظر مساعد بنیاد شهید را بگیریم اهالی شمیران نو به بنیاد شهید برای گرفتن نظر مساعد معرفی می‌شوند.



شهروندان می‌توانند به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک مراجعه و ثبت نام کنند و مدارکشان را به سازمان ثبت ارسال کنند.

روی خط تهران این موضوع را پیگیری خواهد کرد. امیدواریم اهالی شمیران نو پس از 50 سال انتظار صاحب سند مالیکت شوند.





*

آلودگی‌های صوتی شهر تهران کی به پایان می‌رسد




با افزایش روز افزون جمعیت شهر تهران و آمار خودروهای مختلف در این شهر بزرگ آلودگی‌های صوتی نیز افزایش می‌یابد.



اهالی این شهر شلوغ و پر سر و صدا آرزوی داشتن یک لحظه آرامش را به رویا‌های دوردست سپرده‌اند.



این بار نیز اهالی بزرگراه شیخ فصل الله نوری جنوبی به روی خط تهران آمدند تا چاره‌ای برای رفع مشکلشان اندیشیده شود.



حضور ماشین‌های سنگین مانند کامیون‌ها در ساعت 10 شب به بعد زندگی را برای اهالی بزرگراه شیخ فضل الله نوری غیر قابل تحمل کرده است.



با وجود چندین بار مراجعه اهالی این منطقه به شهرداری و تماس با سامانه‌های 137 و 1888 هنوز هیچ مسئولی برای رفع این معضل بزرگ اقدام نکرده است.



این موضوع را با شهرداری منطقه 2 در میان گذاشتیم، رنجبر معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 2 گفت: احداث دیوار‌های صوتی در شهر تهران در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک  شرکت کنترل و کیفیت هوای تهران است.



با توجه به بودجه معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه 2 خیلی بتوانیم 400 تا 500 متر طول دیوار در بزرگراه شیخ فضل الله نوری جنوبی احداث خواهیم کرد.



روی خط تهران این موضوع را پیگیری خواهد کرد. امیدواریم هر چه سریعتر شهرداری منطقه 2مشکل اهالی بزرگراه شیخ فضل الله نوری را رفع کند.





*

حکایت تردد شهروندان و افزایش سوانح رانندگی در شهر تهران همچنان ادامه دارد






این روزها خیابان‌های شهر تهران پر از خودروهای سرگردانی است که رانندگان آن باعجله فراوان سعی در رسیدن به مقصدشان بدون توجه به سرگذشت عابران پیاده و خودروهای دیگر دارند.



به طوری که روز آمار سوانح رانندگی وتصادف‌های ناگوار در این شهر بزرگ افزایش می‌یابد و کسی توجهی به حقوق یکدیگر ندارد.



این بار نیز اهالی خیابان مصطفی خمینی به روی خط تهران آمدند تا چاره‌ای برای این معضل بزرگ اندیشیده شود.



اهالی خیابان مصطفی خمینی(ع) گلایه دارند که این خیابان فاقد پل‌های عابر پیاده،‌ خط کشی‌های مناسب و ایمنی لازم است.



روی خط تهران این موضوع را پیگیری خواهد کرد. امیدواریم مشکل تردد عابران هر چه سریعتر رفع شود و آمار سوانح رانندگی و تصادف در شهر تهران نیز کاهش یابد.







انتهای پیام/




4625444
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است