سیاسی 10:20 - 28 شهریور 1397
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از صاحبان ایده‌های نو به بارور شدن اقتصاد ملی منجر می شود.

نماینده همدان: حمایت از صاحبان ایده‌های نو به بارور شدن اقتصاد ملی منجر می شود

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، امیر خجسته در بازدید از روند اجرای پارک علم و فناوری استان همدان، با اشاره به اینکه این طرح یکی از طرح‌های موردنیاز استان به ویژه برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: در حال حاضر ۸۰۰ پارک علم و فناوری در جهان فعالیت می‌کنند و در کشور ما نیز۳۰ پارک علم و فناوری در حوزه‌های مختلف ایجاد شده اند.

وی تأمین زیرساخت‌های حمایتی و خدمات آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای، تسهیلاتی را لازمه کار صاحبان ایده‌های نو دانست و افزود: این مساله به بارور شدن اقتصاد ملی ما منجر می شود و این مرکز با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع دارای فضاهای اداری، دفاتر تحقیقاتی واحدهای فناور، مرکز رشد، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها، سالن کنفرانس، نمایشگاه دائمی و سایر فضاهای جنبی مورد نیاز می تواند گام بزرگی برای فعال شدن هر چه بهتر این نوع از شرکت ها باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پارک علم و فناوری همدان ۲۱ هکتار مساحت و فاز اول آن ۶۰۰۰ متر مربع زیربنا دارد و تاکنون برای ساخت آن ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است و اعتبار مورد نیاز آن برای تکمیل هم اختصاص خواهد یافت.

وی  ادامه داد: ایده‌های بسیار خلاقانه ای در این مرکز مورد تولید شده که عمدتا کاربردی و قابلیت تولید انبوه دارند و باید با حمایت از فعالان و نخبگان، این ایده‌ها را به محصول تبدیل کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس و در بحث بودجه ریزی هم در این چند سال تلاش های خوبی برای فعال کردن شرکت های دانش بنیان انجام شده و توانسته ایم پروژه ای که چند سالی در محاق بی پولی و نبود بودجه دست پا میزد با حمایت های کافی نمایندگان و مسئولین به جایی برسانیم که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در آینده نزدیک آماده بهره برداری باشند.

خجسته با اشاره به اینکه طی این نشست و بازدید تاریخ بهره برداری پروژه ۲۲ بهمن اعلام شده است، عنوان کرد: طبق اطلاعات این مرکز در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر در پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در همدان فعالیت می‌کنند که نتیجه کار آنها، فروش کالاهای دانش‌بنیان به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان در سال گذشته بوده و این اتفاق یک تحول بسیار بزرگ در اندیشه دانشکاهیان ما خواهد بود و می تواند به آینده روانی جوانان ما را تغییر و بارور کند و این نیاز به دعوت جوانان و آشناکردن آنها با این حوزه است.

انتهای پیام


9912589
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است