اجتماعی 13:17 - 07 شهریور 1394
رییس انجمن علمی راینولوژی ایران:
رییس انجمن علمی راینولوژی ایران گفت: پزشکان موظفند پیش از جراحی عوارض احتمالی آن را برای بیمار تشریح کنند.

پزشکان موظفند عوارض احتمالی جراحی را برای بیمار تشریح کنند

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر بیژن نقیب‌زاده در مورد وظیفه جراحان و پزشکان در خصوص بیان جوانب مختلف و عوارض احتمالی اعمال جراحی به بیماران گفت: در هر نوع اقدام پزشکی و جراحی، بیمار باید در مورد درمانی که قرار است برای او انجام شود، مطلع باشد و بداند آیا عارضه‌ای برای او به دنبال دارد، این درمان چه میزان موثر است و تا چه حد می‌تواند در بهبود شرایط او تاثیرگذار باشد.

نقیب زاده با بیان اینکه هر جراحی عوارض خاص خود را دارد، افزود: همچنین پزشکان و جراحان به ویژه در جراحی‌های زیبایی موظفند شرایط و شیوه درمان را برای بیمار توضیح دهند، زیرا جراحی های زیبایی اورژانسی و اضطراری نیستند و ممکن است بر اساس نیاز روحی، بیمار متقاضی انجام آن شده باشد. در چنین شرایطی ممکن است برخی افراد از انجام آن عمل زیبایی که در برخی موارد نیز غیرضروری است، پشیمان شده و آن را انجام ندهند.

وی اظهار داشت: لازم است رسانه‌ها، آگاهی لازم را در این زمینه به عموم مردم ارایه دهند تا افراد بدانند پیش از انجام اعمال جراحی باید طی یک یا چند جلسه با پزشک خود در موارد مختلف مشورت و گفت‌وگو کنند و شرایط انجام عمل جراحی را از پزشک جویا شوند تا با علم کامل به تمام جوانب، رضایت به انجام عمل جراحی دهند.

نقیب‌زاده در پاسخ به این سوال که افرادی که خواهان انجام جراحی زیبایی صورت هستند در بین تخصص‌های مختلف دست اندرکار در این حوزه باید به متخصص کدام رشته پزشکی مراجعه کنند، گفت: متولی صدور مجوز برای پزشکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی هستند. بنابراین اگر این دو مرکز برای پزشکانی مجوز صدور فعالیت در زمینه جراحی زیبایی را صادر کنند، آنها می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

وی تاکید کرد: هیچ متخصصی نمی‌تواند در مشورت با بیماران ادعا کند که جراحی صورت تنها در حیطه کاری رشته خاص تخصصی او است و نباید با ارایه مشاوره نادرست بیماران را گمراه کند.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن علمی راینولوژی ایران، نقیب زاده افزود: زمانی که بیماران از طریق رسانه‌ها با تخصص‌های مرتبط با اعمال جراحی و حیطه کاری آنها آشنا شوند، می‌توانند انتخاب درستی داشته باشند و پس از انتخاب پزشک خود و انجام مشورت با او و اشراف یافتن بر تمام جوانب عمل جراحی، به نتیجه بهتر و قابل قبولی از جراحی خود دست یابند.

پنجمین کنگره بین‌المللی انجمن راینولوژی ایران با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی حوزه راینولوژی و بیماری‌های سروگردن از 22 تا 24 مهرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی در تهران برگزار می‌شود.

علاوه بر سخنرانان داخلی، 11 میهمان خارجی از کشورهای آمریکا، آلمان، انگلیس، سوئد، مصر و ایتالیا در مورد موضوعات مختلف مرتبط با علم راینولوژی سخنرانی می‌کنند.

انتهای پیام


6973872
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون دادگستری استان تهران گفت: یکی از آسیب‌های شهر تهران، کودکان کار و زباله‌گرد است که در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، تقسیم کار در دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چمران گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی رفت‌و آمد‌ها را مختل می‌کند و امیدواریم طبق وعده‌ها سال آینده در شهر آفتاب برگزار شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مبرزایی قمی گفت: عدم تغییر سالانه تعرفه معاینه فنی متناسب با نرخ تورم مشکلات جدی ایجاد می‌کند که مراکز معاینه فنی را به سمت کاهش خدمات سوق می‌دهد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به کمیسر عالی حقوق بشر، از سرکوب خشونت‌آمیز تجمعات مسالمت‌آمیز دانشجویی در آمریکا به شدت انتقاد کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۹ درصد از کل فوتی‌های تصادفات شهر تهران در بزرگراه آزادگان اتفاق می‌افتد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بزرگراههای همت، نواب، زین الدین، بابایی، حکیم، آبشناسان و چمران پر تردد هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بزرگراههای همت، نواب، زین الدین، بابایی، حکیم، آبشناسان و چمران پر تردد هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» کارگر افغانستانی اخراجی قهوه‌خانه وقتی فهمید فرد دیگری به جای او مشغول کار شده در اقدامی هولناک وی را به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر در ۱۳ استان کشور بهره مند شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر در ۱۳ استان کشور بهره مند شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است