علمی فناوری 08:25 - 03 آذر 1394
سرپرست دفتر مقابله با آفات طبیعی سازمان ملل گفته است که بیش از 90 در صد از سوانح و حوادث طبیعی در 20 سال گذشته شامل سیل ها ،طوفان ها ، موج گرماو خشکسالی ها و سایر حوادث، ناشی از تغییرات جوی کره زمین بوده است.

سرپرست دفتر مقابله با آفات طبیعی سازمان ملل گفته است که بیش از 90 در صد از سوانح و حوادث طبیعی در 20 سال گذشته شامل سیل ها ،طوفان ها ، موج گرماو خشکسالی ها و سایر حوادث، ناشی از تغییرات جوی کره زمین بوده است.



به گزارش ایرنا، مارگارتا والستروم روز دوشنبه در این گزارش تحت عنوان ' هزینه های انسانی مربوط به آفات جوی 'یاد آور شد که جهان در 20 سال گذشته شاهد 6 هزار و 457 حادثه طبیعی بوده است.

وی با بیان این نکته که شرایط اب و هوایی و اقلیمی عامل عمده بسیاری از این حوادث در 20 سال گذشته بوده اند، افزود، پنج کشور آمریکا،چین، هند، فیلیپین و اندونزی تاکنون بیشترین حوادث طبیعی را داشته اند.



والستروم، زیان های اقتصادی را بزرگترین چالشی که کشور های کم توسعه یافته جهان برای دستیابی به اهداف توسعه با آن روبه رو هستند، دانسته و یاد آور شده است که هریک از این حوادث طبیعی می تواند بر دشواری های اقتصادی در این کشور ها و ناتوانی آن ها در حصول اهداف مذکور بیفزاید.



وی خودداری از فعالیت های صنعتی عامل افزایش گاز های گلخانه ای را نخستین قدم برای جلوگیری از افزایش این گونه سوانح طبیعی ذکر کرده و از جامعه بین المللی خواسته است تا همزمان با این تلاش ها در اندیشه مقابله جدی تری با این گونه سوانح باشد.

سرپرست دفتر مقابله با آفات طبیعی سازمان ملل، جلوگیری از گسترش بی رویه شهرنشینی و تخریب محیط زیست از طریق آگاهی رسانی به مردم و بویژه صنعتگران و سرمایه گذاران را از جمله اقدامات لازم در این تلاش ها دانسته است.

7419116
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» چین رباتی انسان‌نما با توانایی دویدن و راه‌رفتن بسیار شبیه انسان را رونمایی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک با دریافت ۶ میلیارد دلار سرمایه، ارزش شرکت هوش مصنوعی خود را به ۱۸ میلیارد دلار می‌رساند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید گوشی میان‌رده ناتینگ قرار است دهم اردیبهشت به‌صورت رسمی رونمایی شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اورژانس استان تهران گفت: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۹۹۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فضایی ایران از برآورد سطح زیرکشت برنج به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ­مدیر کل سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: تعداد اقلام دارویی که از ابتدا تا انتهای زنجیره تامین در سامانه تیتک رصد می‌شوند ۹۰ درصد رشد داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: اگر صنعت خودرو خصوصی شود خودروها باکیفیت می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بر اثر وقوع مسمومیت با قارچ وحشی تعداد ۵۳ نفر مصدوم شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای آن دسته داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده اند، تا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ادامه دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است