استانی 15:12 - 24 بهمن 1394
حضور موفق نیروی دریایی ارتش در آب های آزاد دنیا اقتدار نظام جمهوری اسلامی و نیروی دریایی را به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  در بندر انزلی  گفت: حضور موفق نیروی دریایی ارتش در آب های آزاد دنیا اقتدار نظام جمهوری اسلامی و نیروی دریایی را به نمایش می گذارد.

دریادار حبیب ا... سیاری گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش ، بنا به فرمان فرمانده معظم کل قوا حضور در آب های آزاد را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه امروز نیروی دریایی در شمال اقیانوس هند تا مدار ده درجه تسلط کاملی را دارد گفت: وضعیت فعلی در منطقه نظیر خلیج عدن به سبب مطرح بودن توریست دریایی بسیار دارای اهمیت است .

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه گسترش نیروی دریایی در منطقه باعث برقراری امنیت در مرزهای آبی شده است ، بیان کرد: در این راستا علاوه بر کشتی های داخلی ، برخی از کشتی های کشورهای دنیا نیز نیاز به کمک داشتند که با تلاش کارکنان نیروی دریایی به 25 فروند کشتی متعلق به کشورهای جهان کمک شد.

دریادار سیاری در ادامه گفت : بر همین اساس نزدیک به سه هزار کشتی تجاری و نفکتش جمهوری اسلامی نیز با کمک نیروی دریایی اسکورت شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به استمرار رفت و آمد و گشت زنی ناوگروه های نیروی دریایی ارتش  در منطقه اشاره کرد و افزود: هم اینک دو ناوگروه در شمال و جنوب اقیانوس هند در حال انجام ماموریت هستند و ناوشکن ایران در شرق خلیج بنگال در یکی از بنادر هندوستان حضور دارد.

وی افزود : همچنین ناوگروه اطلاعاتی ، عملیاتی و آموزشی متشکل از سه فروند ناوشکن در خلیج عدن حضور دارند که با حرکت به سمت جنوب آفریقا توانمندی و اقتدار ایران را در عرصه بین المللی آب های آزاد جهان به نمایش می گذارند.



انتهای پیام/ت






7680132
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است