سیاسی 20:35 - 08 شهریور 1394
در جلسه امروز هیئت دولت آئین نامه ساماندهی تبلیغات و حمایت از نشان (برند) های تجاری داخلی یکی دیگر از آئین نامه های اجرایی قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر بود که از تصویب دولت گذشت.

تصویب آئین‌نامه حمایت از برندهای تجاری‌داخلی
به گزارش فرهنگ نیوز، هیئت دولت در جلسه عصر امروز (یکشنبه) که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، با اختصاص اعتبار لازم برای پیشگیری و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه به استان های لرستان، بوشهر و خراسان شمالی و وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست موافقت کردند.
 
در این جلسه اعضای دولت به بررسی تعدادی از آئین‌نامه های اجرایی قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور پرداختند و آنها را به تصویب رساندند.
 
براساس یکی از این آئین نامه‌ها، درآمد ابرازی ناشی از فعالیت‌های تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای تولیدی و یا معدنی که از تاریخ اجرای این ماده از طرف وزارتخانه‌های ذی‌ربط برای آنها پروانه بهره برداری صادر یا قرارداد استخراج و فروش منعقد می‌شود و همچنین درآمدهای خدماتی بیمارستان‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی گردشگری اشخاص یادشده که از تاریخ مذکور از طریق مراجع قانونی ذی‌ربط برای آنها پروانه بهره برداری یا مجوز صادر می‌شود، از تاریخ شروع بهره برداری یا استخراج یا فعالیت به مدت پنج سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت 10 سال با نرخ صفر مشمول مالیات می‌باشد.
 
همچنین دوره برخورداری محاسبه مالیات با نرخ صفر برای واحدهای اقتصادی مذکور موضوع این ماده واقع در شهرک های صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی به مدت دو سال و در صورت استقرار شهرک های صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته، به مدت سه سال افزایش می‌یابد.
 
آئین نامه ساماندهی تبلیغات و حمایت از نشان (برند) های تجاری داخلی یکی دیگر از آئین نامه های اجرایی قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر بود که از تصویب دولت گذشت.
 
این آئین نامه در راستای توسعه، ترویج و تبلیغ نشان های داخلی در بازارهای داخلی و خارجی و با هدف افزایش رقابت پذیری کالاها و خدمات ایرانی، تشویق تولید کنندگان و صادرکنندگان با نشان برتر اجرایی خواهد شد.
 
همچنین آئین نامه اجرایی موضوع الزامات اجرایی ناظر به ایجاد سامانه داده های کشاورزی از جمله دیگر آئین نامه های اجرایی قانون رفع موانع تولید به تصویب هیئت وزیران رسید.
 
بر اساس آئین نامه یاد شده، وزارت جهاد کشاورزی مکلف است با نظارت مرکز آمار ایران نسبت به طراحی و راه اندازی سامانه جامع داده های کشاورزی اقدام نماید.

6982122
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلسه بررسی مسائل، راهکار‌های رفع موانع و تامین مالی مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیس جمهور برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به عملکرد رسانه‌های نظام سلطه گفت: رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی نیز بایستی با آرایش جنگی و به صورت منسجم برای دفاع از امنیت و منافع ملی نقش آفرینی کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه ایران اعلام کرد: در چارچوب اجرای قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح تعدادی از نهاد‌ها و اشخاص انگلیس تحریم می‌شوند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌های دولتی نکاتی را گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بوربور گفت: برای تکمیل لیست افراد حاضر شدند و درخواست‌هایی داشتند. با کارشناسی‌هایی که انجام دادیم این لیست ۱۶ نفره را به عنوان فهرست وفاق نهایی کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: اشخاص و نهاد‌های آمریکایی دخیل در اقدامات تروریستی علیه فلسطینیان تحریم می‌شوند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ممکن است کشور‌های اروپایی و آمریکا نتانیاهو را قربانی کنند تا رژیم صهیونیستی از باتلاقی که در آن گرفتار شده خارج شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر سابق ایران در لبنان گفت: امروز افکار عمومی به شدت صهیونیست‌ها را تحت فشار قرار داده و بالاخره ناچار به تسلیم هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم یکی از موارد مهم در کارآیی و توانمندی خانه ملت است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است