گوناگون 20:43 - 31 شهریور 1393
عضو هیات رئیسه شورای شهر در ارزیابی خود بابت یک سال فعالیت شورای شهر چهارم به اتفاقات حائز اهمیتی اشاره می‌کند که مهم‌ترین آنها بحث انتخاب شهردار، رئیس شورای شهر و برنامه ۵ساله دوم شهرداری است که بررسی و تصویب این طرح با شروع فعالیت شورای شهر چهارم همزمان شد.

به گفته ابوالفضل قناعتی وقتی شهرداری تهران لایحه برنامه 5ساله دوم خود را تقدیم شورای شهر کرد بحث‌های زیادی برسرآن صورت گرفت تا کار تصویب آن به شکل تخصصی و کارشناسی باشد. وی افزود: حتی اعضای شورای شهر نهایت تلاش خود را کردند تا قبل از تصویب این طرح خدمت رهبر معظم انقلاب برسند و منویات ایشان را دراین طرح لحاظ کنند که توفیق شد خدمت ایشان رسیدیم و منویات معظم له درحوزه اقتصاد مقاومتی و هم حوزه‌های مختلف دیگر در برنامه 5ساله دوم شهرداری مدنظر قرار گرفت. ضمن اینکه رویکرد شورای شهر در تصویب این طرح انسان محور بود و تمام تلاش خود را کردیم تا نهایت خدمات مورد نیاز مردم درنظر گرفته شود تا زندگی توأم با رفاهی را برای شهروندان در این کلانشهر فراهم‌سازیم.

قناعتی در این‌باره به ذکر مثالی پرداخت و گفت: مثلا در بحث سلامت، آلودگی هوا، حمل ونقل عمومی به واسطه افزایش قیمت حامل‌های انرژی و توصیه‌هایی که مبنی بر لزوم کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی مطرح می‌شد شورای شهر تلاش کرد تا کار تقویت زیرساخت‌های حمل ونقل عمومی را در دستور کار خود قرار دهد. به همین دلیل نیز یک سوم بودجه 5ساله دوم شهرداری تهران به بحث کارهای عمران و حمل ونقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس اختصاص یافت. وی افزود: یعنی از حدود 100هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری برای 5سال آینده حدود40هزار میلیارد تومان فقط برای حمل‌ونقل عمومی درنظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران و حمل‌ونقل در توضیح یکی از سیاست‌های برنامه 5ساله دوم شهرداری گفت: برنامه ما این است که هر شهروندی با طی حداکثر 300متر فاصله از محل زندگی‌اش به یکی از ایستگاه‌های حمل ونقل عمومی دسترسی داشته باشد. قناعتی در بخش دیگری از سخنان خود به انجام یکسری سرکشی‌ها و بازدیدها از مناطق و پروژه‌های شهری اشاره کرد و اینکه متعاقب آن وظیفه نظارتی تذکراتی هم مطرح شد که عمدتا ازسوی شهرداری پاسخ داده شد و بعضی‌ها هم مورد رسیدگی قرار گرفت. تصویب متمم بودجه سال92 از دیگر اقدامات مهمی بود که ظرف یک سال گذشته از سوی شورای شهر تهران به تصویب رسید. دراین باره قناعتی گفت: مبلغ 3هزار و 500میلیارد تومان متمم بودجه شهرداری از جهت درآمد و هزینه بود که این نیز پس از بحث‌های مهمی بالاخره تصویب و ابلاغ شد.


4773407
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است