سیاسی 15:35 - 06 آذر 1393
سفیر افغانستان در ایران:
سفیر افغانستان در ایران با بیان اینکه امنیت ملی کشور افغانستان به بازگشت مهاجران مربوط می‌شود، گفت: موضوع بازگشت مهاجرین در رأس اولویت‌های دولت افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، نصیر احمد نور روز پنجشنبه در دومین همایش بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی پناهندگان افغانستان در مجتمع یاوران مهدی(عج)، گفت: مهاجرت مردم افغان از زمانی آغاز شد که مردم آن برای جهاد قیام کردند.

وی با بیان این‌که افغانستان پس از به زانو در آوردن شوروی با نیروهای تکفیری و افراطی روبرو شد، خاطرنشان کرد: تکفیر‌ی‌ها و افراطی‌ها در کشور افغانستان افراد عزیز زیادی را شهید کردند.

وی ادامه داد: تلاش جدی فتنه گران این بوده است که در افغانستان جنگ‌های قبیله‌ای راه بیندازند، ولی خوشبختانه چنین اتفاقی نیفتاد، چرا که چنین زمینه‌ای در این کشور وجود ندارد.

احمد نور با بیان این‌که موضوع بازگشت مهاجرین در رأس اولویت‌های دولت افغانستان است، اظهار داشت: ما بسیار خوشحال می‌شویم که حتی امروز مهاجران ما به کشور خود بازگردند چرا که امنیت ملی ما به بازگشت مهاجران مربوط می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر مهاجران بازگردند فتنه گران داخلی افغانستان از کودکان برای کارهای انتحاری سوء استفاده نمی‌کنند؛ افغانستان همانگونه که در جهادهای مختلف موفق بود، در جهاد سازندگی نیز پیروز خواهد شد، البته جهاد علیه افراط و جهاد سازندگی وظیفه نخبگان و تحصیل کنندگان است.

نماینده سفیر افغانستان در ایران با اشاره با این‌که افغانستان از منابع غنی زیادی برخودار است، بیان داشت: امیدواریم نخبگان افغانستان در بازگشت پیش قدم شده و لشکر جهل را درهم بکوبند تا مشکلات انتحاری نداشته باشیم.

وی یادآور شد: کارهای افغانستان باید به دست خود مردم سپرده شود، نمونه موفق آن را می‌توان انتخابات دانست؛ اگر اشرار بگذارند می‌توان با مردمان خود سر و سامان یابد.

انتهای پیام


5284464
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ممکن است کشور‌های اروپایی و آمریکا نتانیاهو را قربانی کنند تا رژیم صهیونیستی از باتلاقی که در آن گرفتار شده خارج شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر سابق ایران در لبنان گفت: امروز افکار عمومی به شدت صهیونیست‌ها را تحت فشار قرار داده و بالاخره ناچار به تسلیم هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم یکی از موارد مهم در کارآیی و توانمندی خانه ملت است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رسولی گفت: با توجه به اینکه ۱۳ نفر از لیست شورای ائتلاف به دور دوم انتخابات آمدند ظرف ۲۴ ساعت آینده سه نامزد دیگر به لیست شانا اضافه می‌شوند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با معلمان و فرهنگیان سراسر کشور و درگذشت مسعود اسکویی صدای ماندگار ورزش ایران پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از تماس تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایران در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که تهران هرگز شروع کننده جنگ علیه رژیم اسرائیل نبوده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مناظره‌های انتخاباتی از آنتن شبکه تهران سیما تماشایی می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اقدام ایران در حمله به سرزمین‌های اشغالی باعث شد رسانه‌های صهیونیستی توانایی جمهوری اسلامی برای درگیری با صهیونیست‌ها را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است