اقتصادی 14:50 - 14 مرداد 1394
معاون وزیر اقتصاد عنوان کرد
معاون وزیر اقتصاد به تشریح ضرورت‌های روابط اقتصادی ایران و ایتالیا پرداخت و عنوان کرد: فضای جدیدی برای توسعه روابط اقتصادی با کشور‌هایی که نسبت به ایران حسن نیت داشته‌اند فراهم شده است.

ایجاد فضای جدید برای توسعه روابط با ایتالیا

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد خزاعی در نشست مشترک وزیر توسعه اقتصاد ایتالیا در اتاق بازرگانی ایران که (امروز 14 مرداد) برگزار شد در سخنانی عنوان کرد: سفر هیات بلند‌پایه ایتالیا نشان‌دهنده همکاری و روابط جدی و متفاوت بین جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا است. دو کشوری که از تمدن‌های قدیمی در تاریخ بشریت هستند.

وی ادامه داد: توافق وین نشان‌دهنده آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با دنیا و همچنین کشور‌هایی است که ایران به‌طور سنتی با آنها روابط مطلوب اقتصادی داشته است، در میان کشورهای دنیا و اتحادیه اروپا روابط اقتصادی ایران با ایتالیا همواره رابطه‌ای شاخص، فرهنگی و علمی بوده است، اما متاسفانه به دلیل برخی مشکلات و وجود برخی فشارها سطح روابط تجاری ایران با اتحادیه اروپا و به طبع آن با ایتالیا تا حدود زیادی کاهش یافت و همکاری‌های مالی و سرمایه‌گذاری میان دوکشور به سطح پایینی رسید.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به آینده روابط ایران و ایتالیا تصریح کرد: خوشبختانه با وجود همه این مسائل ایران و ایتالیا رابطه مداومی داشته‌اند، شرایط جدید و موفقیت بزرگ به دست آمده همان‌گونه‌ای که وزیر اقتصاد ایتالیا اشاره کردند فضای جدیدی را برای توسعه روابط اقتصادی با کشور‌هایی که نسبت به ایران حسن نیت داشته‌اند فراهم کرده‌ است.

وی افزود: همان‌ طوری که می‌دانیم ایران هجدهمین قدرت اقتصادی دنیا به لحاظ ظرفیت و منابع است کشوری که یکی از قدرتمند‌ترین و جذاب‌ترین کانون‌های اقتصادی به شمار می‌آید و از این جهت می‌تواند شرایط مطلوبی را برای ایتالیا داشته باشد.

خزاعی عنوان کرد: طبق قانون جدید مشوق‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری به وجود آمده است که باعث می‌شود در سلب مالکیت و انتقال ارز تمام ریسک‌ها تضمین شود. همچنین سرمایه‌گذاری‌ در بخش‌های کشاورزی، توریسم تا 80 درصد از درآمد‌های مالیاتی معاف هستند.

انتهای پیام


6863324
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، سالانه برای واردات ذرت و کنجاله سویا ۸ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود که مسئولان با جایگزینی نهاده دامی و کشت گیاهان کم آب بدنبال کاهش وابستگی و خروج ارز از کشور هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت گفت: در بخش‌هایی که امکان همکاری ما با آفریقا بیشتر است، ۲۰۰ تاجر در حوزه‌های مختلف شناسایی شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر، مدیریت رشد نقدینگی در اقتصاد کشور در دوره اخیر را در وضعیتی کاملا با ثبات دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی هم در حوزه صادرات و هم واردات دوبرابر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است