اجتماعی 14:15 - 07 آذر 1393
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان‌ با اشاره به لزوم توجه به افزایش جمعیت اظهار کرد: هدایت بانوان به‌سمت تغییر شیوه زندگی از شیوه غربی به‌سمت سبک زندگی ایرانی اسلامی مستلز‌م همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

سبک زندگی ایرانی - اسلامی ‌بین بانوان ترویج داده شود

به گزارش خبرنگار «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه لرستان، فاطمه جنانی در نشست بانوان با استاندار لرستان، با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین اهداف نظام داشتن جمعیت سالم است که برای رسیدن به آن باید تلاش کنیم، افزود: انسان سالم محور توسعه پایدار هر جامعه است.

وی با بیان این‌که زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: زن به مانند ستون وسط چادر است که اگر متزلزل شود باعث فروپاشی چادر می‌شود و اگر مقاوم باشد باعث استحکام آن می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان‌ با اشاره به این‌که در حال حاضر نرخ باروری در کشور 1.7 است، عنوان کرد: در این صورت در آینده با مشکل روبه‌رو می‌شویم و در استان لرستان نیز میانگین نرخ باروری پایین‌تر است و به 1.4 رسیده است در حالی‌که در بعضی شهرستان‌ها مانند سلسله کمتر و در برخی شهرستان‌ها مانند ازنا این نرخ بیشتر است.

وی تصریح کرد: با توجه به نرخ باروری توجه به زنان و سلامت آن‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است و ما نیز باید تلاش خود را در حفظ و ارتقا‌ء جمعیت انجام دهیم.

جنانی بیان کرد: در ماده دو مصوبه راهبردها و اقدامات ملی در جلوگیری از کاهش نرخ باروری به آن اشاره شده و ارتقا‌ء مناسب جمعیت را از نظر کمی و کیفی متناسب با آموزه‌های اسلامی و ایرانی خواستار شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در رابطه با راهبردهای این مصوبه گفت: ارتقاء فرهنگ، تغییر و بینش و نگرش مردم و مسئولان و وضع شرایطی که بتواند زنان را به‌سمت تغییر شیوه زندگی از شیوه غربی به سمت سبک زندگی اسلامی و ایرانی ببرد، است که دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی نمی‌تواند کاری را پیش ببرد و با کمک استانداری و دیگر دستگاه‌ها این امر امکان‌پذیر است و در این راستا می‌توانیم به نتایج خوبی دست یابیم.

وی در رابطه با مؤلفه‌های بنیادی که باید تغییر کند، عنوان کرد: اقدامات فرهنگی، آموزشی، رسانه‌ای، گفتمان‌سازی باید فضاهایی را ‌بین ادارات و سازمان‌ها باز کند و در این گفتمان‌ها راهکارهایی ارائه داده شود‌.

جنانی اظهار کرد: در استان ما نیازمند ایستگاه سلامت زنان با هدف ارتقا‌ء سطح آگاهی و نگرش در رفتار دختران و زنان در راستای کیفیت زندگی و افزایش نرخ باروری و به‌کارگیری رفتارهای سالم باروری احداث هستیم.

انتهای پیام


5289068
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است