استانی 08:40 - 07 خرداد 1397

۱۸۶ طرح مقابله با آسیب‌های اجتماعی در کشور وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد نیکی صحت قول در گردهمائی شامگاه یک‌شنبه مدیران پایگاه‌های طرح تحول اجتماعی سمنان به میزبانی مجتمع فرهنگی ولایت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان از اجرای ۱۸۶طرح ویژه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور خبر داد و تأکید کرد: یکی از اقشاری که در اجرای طرح‌هایی ازاین‌دست دارای تأثیرگذاری هستند، روحانیان محسوب می‌شوند که در رأس آن‌ها سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی، روحانیان از دو بُعد دارای تأثیرگذاری هستند، نخستین به‌عنوان معلمان جامعه و دوم پدران معنوی که به هدایت و آموزش جامعه اسلامی می‌پردازند اما دراین‌بین باید اذعان کرد که نقش پدری به‌مراتب کمرنگ شده است.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری های نو سازمان تبلیغات اسلامی، بابیان اینکه در مدیریت پایگاه‌های فرهنگی، اجتماعی باید از ظرفیت‌های مردمی در کنار حضور روحانیان استفاده کرد، گفت: اگر سازوکاری رخ دهد که پایگاه‌های فرهنگی در بین مردم تشکیلاتی را به‌مثابه هیئت‌مدیره تشکیل داده و امور را در دست بگیرند موفق‌تر خواهیم بود.

صحت قول بابیان اینکه مردم در تاریخ انقلاب اسلامی نشان دادند هرکجا که در میدان بوده‌اند، نتایج خوبی رقم خورده است، بیان داشت: مدیریت پایگاه فرهنگی با شناسایی مراکز و مناطق آسیب‌پذیر با مشارکت مردم و همچنین با استقرار و پیاده‌سازی طرح تحول اجتماعی با حضور روحانیان می‌تواند دو راهکار اصلی در ترویج فرهنگ دینی و مقابله با هجمه دشمنان باشد.

وی بیان داشت: دامنه و نحوه فعالیت مدیران پایگاه‌های فرهنگی با روحانیان مستقر تفاوت دارد و به‌هیچ‌عنوان نباید به صورتی باشد که مردم به روحانی مراجعه کنند، بلکه اگر می‌خواهیم در بین مردم تأثیرگذار باشیم، می‌بایست مدیران پایگاه‌ها و روحانیان را در جمع جوانان و مردم ببینیم تا از نزدیک با مشکلات آشنا شوند.

دبیر شورای مرکزی آسیب‌های اجتماعی کشور گفت: طرح تحول اجتماعی دارای بخش‌های مختلفی است که دو بخش آن مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی است.


9792919
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است