استانی 09:38 - 03 آذر 1393
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان اعلام کرد: آموزشگاه‌های بدون مجوز منحل می شوند.

مدارس همدان بخاری نفتی چکه‌ای ندارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، دکتر "مهرداد نادری فر" شامگاه یکشنبه 2 آذر در شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: مجموعه آموزش و پرورش باید تمامی آموزشگاه‌ها را بررسی کرده و در صورتی که بدون مجوز در حال فعالیت هستند جلوی فعالیت آنها را بگیرد.

وی افزود: در صورتیکه آموزشگاه‌ها نسبت به هشدار آموزش و پرورش بی تفاوت باشند با حکم دادستانی به مراجع مربوط ارجاع داده می شوند.

دکتر نادری فر تصریح کرد: برخی آموزشگاه‌ها دارای مجوز فعالیت هستند اما نرخ‌های آنها بسیار بالا بوده و این موضوع موجب نارضایتی خانواده‌ها شده است که در این راستا آموزش و پرورش باید ورود یابد و قیمت‌ها را مناسب سازی کند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان نیز در این شورا اظهار کرد: برای سیستم گرمایشی مدارس امسال از محل اعتبارات بومی استانها 10 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در این راستا تمامی مدارس استان همدان به سیستم گرمایشی مجهز شده اند.

"فرزاد تیموری" افزود: با نقاط 19 گانه استان همدان هماهنگی‌های لازم انجام شده تا در صورت نیاز به تجهیز سیستم گرمایشی اعلام کنند تا به امور آنها رسیدگی شود. که در سالجاری شهرستان اسدآباد اعلام نیاز کرده و 118 بخاری نفتی کاربراتوری ارسال شد.

ضرورت استاندارد سازی یک هزار و 367 کلاس درس در همدان

وی ادامه داد: در سال جاری یک هزار و 367 کلاس درس باید استانداردسازی شود که این امر در چندین مرحله انجام خواهد شد اما در مرحله اول یک هزار و 12 مورد کلاس مد نظر قرار داده شده که 20 درصد از هزینه‌های گاز مصرفی در کل کشور به امر استاندارد سازی تعلق خواهد یافت و این 20 درصد برای استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس در نظر گرفته شده است.

تیموری با بیان اینکه منظور از استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس مجهز شدن کلاس‌های درس به سیستم رادیاتور است که این امر زمان بر بوده اما در صورت تخصیص اعتبارات به طور کامل، محقق خواهد شد.

سیستم گرمایشی مدارس همدان در سال گذشته رتبه 6 کشوری داشت

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته رتبه 6 را در سطح کشور از نظر سیستم گرمایشی مدارس داشتیم که امیدواریم این رقم افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در هیچ کلاس درسی نباید از بخاری نفتی چکه‌ای استفاده شود که طی بررسی‌های عمل آمده هیچ یک از مدارس همدان بخاری نفتی چکه‌ای ندارند و بخاری‌های نفتی که در برخی مدارس استفاده می‌شود کاربراتوری است.

تیموری گفت: در برخی موارد علمک گاز تا جلوی درب مدرسه کشیده شده اما به علت وجود برخی مشکلات هنوز بخاری گازی وارد این مدارس نشده و دانش آموزان همچنان در فصل سرما از بخاری نفتی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: مدارس شهرستان فامنین بیشتر از سایر نقاط همدان با این مشکل مواجه هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: در سال جاری 65 کلاس درس استاندارد سازی شده است.

استفاده ار فضاهای تجاری هزینه مدارس را کاهش می‌دهد

وی به ایجاد فضای تجاری برای کاهش هزینه مدارس اشاره کرد و گفت: برخی مدارس زمینه ایجاد فضاهای تجاری را دارند که اگر این فضاها ایجاد شود درآمدهای حاصل صرف هزینه مدارس می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش همدان نیز در این شورا گفت: سقف هزینه‌های برگزاری کلاسهای فوق برنامه دولتی بوده اما آموزشگاه‌های آزاد سقفشان بالاتر است.

آزمون پیشرفت تحصیلی برگزار می شود

"مصطفی خزاعی" به برگزاری طرح آزمون پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه اشاره کرد و گفت: نزدیک به 42 هزار نفر در مرحله اول این آزمون شرکت می‌کنند که مرحله اول در آذر برگزار می شود و در مرحله دوم نیز 36 هزار نفر شرکت می کنند که مرحله دوم در تاریخ 16 بهمن ماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: مرحله سوم این آزمون در تاریخ اردیبهشت سال 94 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


5255504
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است