استانی 11:48 - 09 مرداد 1393
اردبیل/
شهر چشمه های بهشتی سرعین یکی از شهرستان های معروف استان اردبیل است که همه ساله پذیرای زیاد مسافران می باشد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ شهر سیاحتی سرعین در 28 کیلومتری غرب اردبیل در دامنه شمال شرق کوه سبلان واقع شده و به علت چشمه های آب معدنی فراوان، مشهور می باشد.

سرعین دارای ده ها چشمه آب گرم معدنی می باشد که از کوه سبلان سرچشمه می گیرند. چشمه های آب معدنی معروفی از قبیل گاومیش گلی، بش باجیلار، مجتمع آب درمانی سبلان ، آبگرم معدنی گاومیش گلی و آب گرمهای معدنی قره سو ، ساری سو، اعصاب سوئی، پهنلو، قهوه سوئی، ژنرال، یئل سوئی و گوز سوئ در این شهر واقع شده است.

سرعین در فرهنگ لغت فارسی به معنای سرچشمه می باشد. در ادوار گذشته از این منطقه به نام "ساری قیه" یاد شده است. آب و هوای دلپذیر و معتدل اولین جاذبه ای است که قبل و بعد از ورود به شهر و شهرستان سرعین، گردشگران از آن بهره مند می شوند. این شهر در زمینه توریسم درمانی رتبه نخست را در کشور داراست.

از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان سرعین می توان به تپه باستانی آناهیتا، امامزاده سیدابوالقاسم (قره داش) ،پیست اسکی آلوارس با 1200 متر خط تله سیژ و سایر امکانات موردنیاز در ارتفاع 3200 متر ارتفاعات پائین سبلان با فاصله 22 کیلومتری از سرعین و آبشار زیبای گورگور در مسیر فرعی منشعب از جاده دسترسی به پیست اسکی آلوارس به فاصله 15 کیلومتر،دهکده صخره ای کنزق و امامزاده سید صادق در روستای کنزق 3 کیلومتری شرق شهر،دهکده صخره ای و کمپینگ جنگلی روستای ویند کلخوران در فاصله 5 کیلومتری جنوب شهر،آب معدنی گوز سوئی، ویرانه آتشکده آذرفریق و آرامگاه امامزاده سیدعبداله در روستای آتشگاه 5 کیلومتری شمال و روستای ییلاقی بیله دره با آب معدنی های سرد بیله دره گلعلی، اسد، آبشارها و اماکن پذیرائی و اقامتی در 3 کیلومتری شمال سرعین اشاره کرد.

انتهای پیام/ش/ن


4359777
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است