اجتماعی 11:42 - 08 خرداد 1394
سخنگوی ستاد بزرگداشت هفته جوان خبر داد
نشست هم اندیشی صمیمانه هیئت‌های شرکت کننده در دومین اجلاس بین المللی مسئولان امور جوانان کشورهای حاشیه دریای خزر در چالوس برگزار شد.

راه اندازی پایگاه مشترک اطلاع رسانی جوانان کشورهای حوزه دریای خزر

به گزارش سرویس «جوانان» ایسنا، مدبر مسئول برگزاری اجلاس بین المللی مسئولین امور جوانان کشورهای حاشیه خزر در این نشست از تشکیل کارگروه هایی برای هم اندیشی و اشتراک ایده ها و نظریات نمایندگان شرکت کننده در اجلاس خبر داد و گفت: متن فعالیت این کارگروه‌ها ترجمه و در اختیار هیئت های شرکت کننده قرار می گیرد.

وی افزود: از جمله این کارگروه ها می توان به آموزش جوانان خزر، اشتغال جوانان خزر و جوانان خزر سفرای صلح و دوستی اشاره کرد.

مدبر هم چنین از راه اندازی پایگاه مشترک اطلاع رسانی جوانان کشورهای حوزه دریای خزر و پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی دوستی میان جوانان کشورهای شرکت کننده در این اجلاس خبر داد.

سخنگوی ستاد بزرگداشت هفته جوان و مسئول برگزاری این اجلاس تصریح کرد: امیدواریم با هم اندیشی مثبت میان نمایندگان سازمان های جوانان کشورهای حاشیه دریای خزر، شعار این اجلاس که "خزر، دریای صلح و توسعه" است را محقق سازیم.

در این نشست که در دومین روز از اجلاس برگزار شد، نماینده قزاقستان پس از معرفی ساز و کار کنگره جوانان این کشور گفت: در حال حاضر کنگره ملی جوانان قزاقستان که توسط رئیس جمهور این کشور افتتاح شد خط مقدم امور اجتماعی و حل مسائل جوانان است و تاکنون 120 پیشنهاد را در حوزه جوانان به مرحله اجرا رسانده است. با توجه به قرار گرفتن قراقستان در مرحله ای که جوانان پا به عرصه سیاست می گذارند این کنگره تبدیل به مکتب سیاسی برای جوانان شده است.

وی فضای فرهنگی و دینی قزاقستان را فضایی همراه با احترام و همزیستی توصیف کرد و افزود: با توجه به اینکه 128 قوم و نژاد مختلف در قزاقستان زندگی می کنند و هر کدام مذهب خاصی دارند، جوانان این کشور به برکت صلح و صفا و همزیستی مسالمت آمیز میان ادیان، در مسیر پیشرفت قدم بر می دارند. البته اسلام و مسیحیت دو مذهب اصلی کشور قزاقستان هستند.

نماینده کشور روسیه نیز در اجلاس بین المللی مسئولان امور جوانان کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: سازمان جوانان روسیه در کنار آژانس فدرال امور جوانان روسیه، زیرمجموعه وزارت علوم و فناوری این کشور هستند.

وی افزود: آژانس فدرال امور جوانان روسیه در سه موضوع اصلی به فعالیت می پردازد که میهن پرستی و تربیت جوانانی به گرایش های میهن پرستانه، کمک های داوطلبانه به نیازمندان و آسیب دیدگان بلایای طبیعی و حمایت از خلاقیت و فن آوری های جوانان، چشم انداز امور جوانان در قالب برنامه ای تا سال 2025 تدوین شده است.

نمایندگان آذربایجان و ترکمنستان نیزدر این نشست گزارشی از عمده فعالیت های سازمان های جوان محور در این کشورها ارائه کردند. نماینده آذربایجان در این زمینه گفت: در چارچوب فعالیت های شورای ملی جوانان آذربایجان توانستیم جوانان با استعداد را شناسایی کنیم و از این مسیر آماده تعامل با کشورهای همسایه به ویژه ایران هستیم.

نماینده ترکمنستان نیز اولویت اصلی سازمان جوانان ترکمنستان را تلاش برای نهادینه کردن سبک زندگی سالم در میان جوانان ترکمنستان دانست و اظهار داشت: تلاش می کنیم تا شرایط زندگی سالم روانی و جسمی به دور از عوامل مخرب را برای جوانان ترکمنستان فراهم کنیم که تخصیص کمک هزینه های تحصیل به جوانان نیازمند از آن جمله است.

شایان ذکر است در این نشست علاوه بر نمایندگان 4 کشور حوزه دریای خزر، داوود نوری دبیر ستاد بزرگداشت هفته جوان و مسئولین امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند.

بر اساس گزارش سایت وزارت ورزش و جوانان، در پایان نشست فیلم مستندی از حضور هیئت ایران در اولین نشست مسئولین امور جوانان کشورهای حوزه دریای خزر در آستاراخان روسیه برای شرکت کنندگان به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام


6464113
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است