بین‌الملل 08:28 - 20 بهمن 1394
همزمان با آزادی منطقه "جویبه" در شرق رمادی به دست نیروهای عراقی ، هزاران سرباز عراقی در پایگاه نظامی در شمال کشور برای آمادگی جهت آغاز عملیات موصل مستقر شدند.

آزادی منطقه "جویبه" در شرق رمادی/ ارتش عراق برای عملیات موصل آماده می‌شود

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه رای الیوم، نیروهای عراقی در ادامه پیشروی خود در شهر رمادی کنترل منطقه جویبه در شرق این شهر را در دست گرفتند.

نیروهای مبارزه با تروریسم و یگان‌های ارتش عراق همچنان به پیشروی خود برای گشودن مسیر اصلی که رمادی را به پایگاه نظامی الحبانیه متصل می‌کند، ادامه می‌دهند.

ارتش عراق و نیروهای مردمی پیشتر کنترل مرکز شهر رمادی را در دست گرفته بودند و در عملیات نیروهای عراقی بیش از 13 داعشی کشته شده و صدها خانواده‌ای که توسط این گروه در منطقه جویبه محاصره شده بودند به اماکن دیگر منتقل شدند.

علی داوود، رئیس شورای شهر "خالدیه" از ورود نیروهای مبارزه با تروریسم و ارتش به منطقه حصیبه در شهر رمادی خبر داد.

به گفته وی یگان‌های نظامی با کمک نیروهای پلیس الانبار پس از آزاد سازی منطقه جویبه وارد منطقه حصیبه شد.

آمادگی ارتش عراق برای آغاز عملیات موصل

در همین راستا عراق هزاران سرباز را در پایگاه نظامی در نزدیکی شهرستان مخمور برای آغاز عملیات نظامی به سمت موصل مرکز استان نینوا مستقر کرد.

هدف نخست از این عملیات قطع مسیرهای امدادرسانی به داعش بین موصل و مناطق کرکوک و حویجه از یک سو و موصل و بیجی در استان صلاح الدین از سوی دیگر است.

در حال حاضر تعداد نیروهای عراقی در این پایگاه حضور دارند و قرار است 4500 سرباز دیگر به این پایگاه برسد.

همچنین وزارت دفاع عراق اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش حملات هوایی قوی‌ را علیه تجمع داعش در الانبار،‌سامرا و دجله انجام دادند.

انتهای پیام


7666993
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است