اقتصادی 09:10 - 08 اسفند 1393
هرچند که محتوای رزومه که شامل سوابق تحصیلی و شغلی فرد می‏شود نقش مهمی در تصمیم کارفرما داشته باشد اما ساختار رزومه و شیوه نگارش آن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

این موارد را از رزومه خود حذف کنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برای مشاغلی که بدست آوردن آن ها نیازمند ارسال رزومه است، کیفیت رزومه می‏تواند سرنوشت ساز باشد. هرچند که محتوای رزومه که شامل سوابق تحصیلی و شغلی فرد می‏شود نقش مهمی در تصمیم کارفرما داشته باشد اما ساختار رزومه و شیوه نگارش آن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای اینکه هنگام نگارش یک رزومه شانس موفقیت آن را افزایش دهید، بهتر است که از ذکر موارد زیر در آن پرهیز کنید:

- اطلاعات دوره دبیرستان

اگر تحصیلات دانشگاهی دارید، بهتر است که از ذکر اینکه به کدام دبیرستان و پیش دانشگاهی رفته اید اجتناب کنید. اطلاعات مربوط به دوران تحصیل شما در مدرسه جذابیت چندانی برای کارفرما نخواهد داشت و تنها رزومه شما را شلوغ می‏کنند.

- معدل پایین

اگر با معدل پایینی فارغ التحصیل شدید و در آگهی استخدام نیز درخواستی برای معدل ذکر نشده، بهتر است از ذکر معدل خود پرهیز کنید. اینکه تا چه مرزی از معدل را می‏توان در رزومه ذکر کرد بیشتر به دانشگاه محل تحصیل شما مربوط می‏شود. اگر در دانشگاه بسیار معتبری درس خوانده اید، معدل بالای 17 می‏تواند تاثیر مثبتی داشته باشد، در غیر اینصورت عدم ذکر معدل احتمالا به نفع شما خواهد بود.

- جملات بیهوده

سعی کنید به جای ذکر جملات طولانی و البته بیهوده، به طور سرراست به توانایی هایتان اشاره کنید. برای مثال به جای استفاده چند باره از عبارت "توانمند در..."، یک بار از عنوان اصلی "توانایی ها" استفاده کنید و در زیر آن تنها عنوان توانایی هایتان را بنویسید. به خاطر داشته باشید که نوشتن یک رزومه با جملاتی طولانی نه تنها باعث می‏شود که حوصله خواننده سربرود بلکه توجه خواننده را از نکات کلیدی رزومه منحرف می‏کند.

- عکس

اگر کسی از شما درخواست عکس نکرده، بهتر است که از قراردادن عکس خودتان در رزومه اجتناب کنید. قرار نیست که شما به خاطر ظاهرتان برای یک شغل برگزیده شوید و قراردادن عکس در رزومه تنها نشان می‏دهد که شما چندان حرفه ای نیستید. حتی برای مشاغلی که ظاهر در بدست آوردن آن ها تاثیر دارد نیز یک عکس سه در چهار نمی‏تواند به کارفرما در تصمیم گیری کمک کند.

- شغل های کوتاه مدت

اگر چندین تجربه شغلی کوتاه مدت، مثلا چند ماهه دارید، بهتر است از ذکر آن ها خودداری کنید چرا که برای کارفرما این پرسش را ایجاد می‏کند که چرا خیلی سریع شغل خود را تغییر داده اید. ممکن است تصور کنند که شما برای محیط کار مشکل زا هستید و به همین خاطر در هر جایی که مشغول به کار شده اید، پس از چند ماه با شما قطع همکاری کرده اند.

- توانمندی های بدیهی

شاید اگر ده سال پیش بود، ذکر اینکه شما با نرم افزار مایکروسافت ورد (Word) آشنایی دارید امتیاز محسوب می‏شد اما اکنون ذکر چنین توانمندی هایی در واقع نشان می‏دهد که شما توانایی های چندانی نداشته اید و تنها برای اینکه رزومه پربارتری درست کنید، از نرم افزارهایی مانند ورد نام برده اید. با توجه به اینکه در چه رشته ای فعالیت می‏کنید، بهتر است با یک یا چند نرم افزار مرتبط آشنایی داشته باشید و از آن ها در رزومه خود نام ببرید. اما نام بردن از نرم افزارهایی مانند ورد کمکی به استخدام شما نخواهد کرد، مگر اینکه شما در استفاده از نرم افزارهای متداول واقعا حرفه ای باشید.

3535

 


5933672
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، سالانه برای واردات ذرت و کنجاله سویا ۸ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود که مسئولان با جایگزینی نهاده دامی و کشت گیاهان کم آب بدنبال کاهش وابستگی و خروج ارز از کشور هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت گفت: در بخش‌هایی که امکان همکاری ما با آفریقا بیشتر است، ۲۰۰ تاجر در حوزه‌های مختلف شناسایی شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر، مدیریت رشد نقدینگی در اقتصاد کشور در دوره اخیر را در وضعیتی کاملا با ثبات دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی هم در حوزه صادرات و هم واردات دوبرابر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است