استانی 23:30 - 04 اسفند 1398

قطور در اثر زلزله ۶۰ بار لرزید/تداوم زمین لرزه ها

امیرعباس جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ساعت ۹ و ۲۳ دقیقه امروز تاکنون بیش از ۶۰ زمین لرزه در منطقه قطور خوی بین ۲.۵ تا ۵.۹ ریشتر رخ داده است افزود: پس لرزه‌ها در این منطقه تداوم دارد.

وی با بیان اینکه با وجود وقوع دو زمین لرزه بزرگ ۵.۷ و ۵.۹ ریشتری در این منطقه خسارات جانی در منطقه نداشتیم ادامه داد: در ۴۳ روستای این منطقه خسارات بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی در بخش واحدهای روستایی و نیز خسارات به ۵۰۰ رأس دام را شاهد هستیم.

جعفری از ایجاد سه کمپ استقرار زلزله زدگان در این کمپ‌ها خبر داد و عنوان کرد: تمامی تجهیزات و نیروهای امدادی از زمان وقوع زمین لرزه تاکنون در منطقه مستقر بوده و مشغول امداد رسانی هستیم.

وی در خصوص زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در منطقه زرآباد خوی و قطعی برق و تلفن در این منطقه اضافه کرد: به علت وقوع زمین‌لرزه در یک منطقه کوهستانی، تمام خطوط ارتباطی و برق منطقه قطع شده و با سیستم‌های ماهواره‌ای با افراد و مسئولان حاضر در منطقه ارتباط برقرار کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی از اتصال برق در مناطق زلزله زده خبر داد گفت: مردم شهرهای شمالی از جمله خوی و سلماس به دلیل ترس از تداوم زلزله و پس لرزه‌ها در خیابان‌ها حضور داشتند که هم اکنون شهر به حالت عادی بازگشته است.

زلزله قطور خسارت گسترده در پی نداشت و تاکنون زخمی شدن بیش از ۷۵ نفر، تلف شدن بیش از ۵۰۰ رأس دام و وارد شدن خسارت کلی و جزئی به خانه‌های ۴۳ روستا در شهرستان‌های خوی و سلماس مشخص شده‌است.


10410081
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است