اجتماعی 17:05 - 14 تیر 1394
واکنش چمران به صحبت‌های معاون فرمانداری تهران
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایجاد مدیریت یکپارچه شهری می‌تواند راه حلی مناسب برای رفع بسیاری از مشکلات باشد، گفت: شورا و شهرداری باید در تمام موضوعات شهر دخالت کنند و تصمیم بگیرند.

شورا و شهرداری باید همه کاره شهر باشند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از مرکز ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران در ابتدای یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورا، گفت: امروز روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است و ما امیدواریم که در چنیین روزی شهرداری‌ها در جایگاه واقعی خود قرار گیرند.

وی با اشاره به سخنان معاون فرمانداری تهران که در مزمت مدیریت شهری سخن گفته بود، افزود: اگر به اصل 103 قانون اساسی مراجعه کنید، می‌بینید به صراحت آمده که "استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می‌شوند در حدود اختیارات شوراها ملزم به رعایت تصمیمات آنها هستند" و این در حالی است که خود دولت محترم نیز به دنبال تشکیل مدیریت یکپارچه شهری است.

چمران اظهار داشت: شورا و شهرداری مجموعه مدیریت شهری را تشکیل می‌دهند و اتفاقا باید گفت شورا و شهرداری همه کاره شهرند و باید هم باشند؛ چرا که امروزه راه برون رفت از معضلات با ایجاد مدیریت واحد شهری میسر می شود.

گفتنی است علی اصغر ناصر بخت، معاون فرماندار تهران در مصاحبه ای گفته است: دوستان در شورای شهر و شهرداری تهران احساس می‌کنند همه کاره شهر تهران هستند و به مسوولیت و وظایف سایر دستگاه ها توجه نمی‌کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به تورق تاریخی ایام پیش رو پرداخت و گفت: جا دارد اشاره ای به روز 12 تیر ماه سالروز حمله جنایتکارانه ناو امریکایی وینسنت به هواپیمای مسافربری داشته باشیم، روزی که هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران با 290 نفر مسافر به قعر دریا سقوط کرد تا جنایتی دیگر به جنایات امریکا افزوده شود. یاد این عزیزان را گرامی می داریم.

چمران در ادامه تصریح کرد: روز گذشته 13 تیر ماه سالروز آزادی الجزایر می‌باشد، کشور مسلمانی که بعد از سال‌ها از استعمار فرانسه آزاد شد.

وی افزود: روز 14 تیر ماه نیز یاد آوری به اسارت گرفته شدن 4 تن از ایرانیان عزیز (حاج احمد متوسلیان، سید محسن موسوی، کاظم اخوان و تقی رستگار ) در لبنان است که توسط فالانژیست‌ها و صهیونیست‌ها ربوده شدند و از آن زمان هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت این عزیزان در دست نیست و همچنان در پرده‌ای از ابهام باقی مانده، البته این خاصیت لبنان و شیعیان آن است، همچنان که مبارز بزرگ تشیع امام موسی صدر نیز در لبنان ربوده شد و هنوز وضعیت وی در حاله ای از ابهام باقی مانده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر گفت: امشب اولین شب از شب های قدر و شب ضربت خوردن مولای متقیان علی (ع) است فردی که در سخت ترین حالات به یاد خدا بود و در همه صحنه ها و عرصه ها نمونه کاملی برای جانشین پیامبر اسلام بود. پیشاپیش شهادت امام اول شیعیان را به همه مسلمانان و شیعیان تسلیت می گوییم.

انتهای پیام


6700402
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است