استانی 11:23 - 09 آبان 1393
اخبار استانها - ایرنا - همایش عظیم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر جهان در اولین جمعه ماه محرم به عنوان روز جهانی حضرت علی اصغر (ع) با شکوه خاصی در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، صبح جمعه نهم آبانماه از ساعت هشت و 30 دقیقه هزاران نفر از مادران به همراه فرزندانشان در همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در شیراز شرکت و برای طفل اباعبدالله الحسین (ع) عزاداری کرده و کودکان خود را بیمه حضرت علی اصغر (ع)کردند.



براساس این گزارش ، حدود 50 هزار دست لباس آماده که به مدت دو ماه توسط اتحادیه صنف خیاطان و سری دوزان شیراز و برخی از خواهران برش و دوخت شده بود در محل درهای ورودی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بین مادران توزیع شد.



این گزارش حاکیست ، همراه با شهر شیراز در 200نقطه دیگر استان فارس نیز همایش شیرخوارگان حسینی برگزار شد.



همزمان با آغاز این مراسم نیز هزارا ن کودک شیرخوار همراه با مادران خود در رواق دارالمرحمه مرقد مطهر امام رضا (ع) در غم و انده حضرت علی اصغر (ع) طفل شش ماهه امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند.



امروز رواق دارالمرحمه حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) حال و هوایی دیگری داشت، هوایی از غم فراق مادران و کودکان کربلایی، از جنس اشک مادرانی که این بار خود فرزندانشان را برای نذر در مسیر امام آورده بودند، فضایی که بصیرت و عاشقی در آن موج می زد.



در این همایش کودکان با لباس های متحد الشکل به رنگ سبز و سفید، سربندهای یا حسین (ع) و یا اباالفضل (ع) بسته بودند.



مادران با بالای دست گرفتن فرزندان خود می دانند که شیرخوارگان عاشورایی هرگز نمی توانند درد مادری را در میان دشت کربلا، که فرزند خود را برای نوشیدن جرعه آب راهی دستان پدر کرد، تسکین دهند.



همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همچنین با حضور گسترده شیفتگان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و حضرت علی اصغر (ع) در 25 نقطه استان سمنان برگزار شد.



در این همایش بزرگ و معنوی هزاران نفر از مادران به همراه فرزندان خردسال خود و به یاد حضرت علی اصغر (ع) درفضایی حزن آلود و روحانی به عزاداری و نوحه سرایی پرداختند.



این همایش بزرگ با حضور هزاران نفر از مادران و خردسالان سمنانی در سالن ورزشی الغدیر سمنان برگزار شد.



در این آیین که با قرائت زیارت عاشورا، نوحه خوانی و مداحی همراه بود، شرکت کنندگان به یاد حضرت علی اصغر (ع) به سوگواری، مرثیه سرایی، سینه زنی و عزاداری پرداختند.



در آیین ها شیرخوارگان حسینی حضور نوزادان و کودکان با پوشش های سبز و پیشانی بندهای یا حضرت علی اصغر (ع) حال و هوای خاصی را به این محافل سوگواری داده بود.



حرکت دادن گهواره ای به یاد گهواره حضرت علی اصغر (ع) در بین جمعیت شور و حال مضاعفی به این همایش بخشید و سیل اشک بانوان شرکت کننده را جاری ساخت.



به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین معنوی که روز جمعه همزمان با سراسر کشور در مصلاها، مساجد و حسینیه های شهرستانهای مختلف آذربایجان غربی برگزار شد، مادران حسینی فرزندان خود را در آغوش گرفته و به عزاداری شهادت حضرت علی اصغر (ع) پرداختند.



مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز در این آیین های معنوی، در سوگ خردسال ترین شهید کربلا نوحه سرایی کردند.



اشک مادران شیرخوارگان حسینی از جمله بهترین جلوه های این آیین معنوی در آذربایجان غربی بود که در کنار آن، برخی فرزندان نیز همراه با مادران خود، اشک می ریختند.



لالایی خوانی از جمله مهمترین بخش های این آیین معنوی بود که مادران نیز در کنار نوحه سرایان، برای فرزندان خود لالایی هایی را همسرایی می کردند.



مادران شرکت کننده در مراسم شیرخوارگان حسینی همچنین نذرنامه ای را قرائت کردند و در آن، با آرزوی تعجیل در فرج امام زمان (عج)، فرزند خود را برای حضور در رکاب آن حضرت نذر کردند.



مراسم شیرخوارگان حسینی با قدمت 12 ساله در دو هزار و 500 نقطه از میهن اسلامیمان و پنج قاره جهانی شامل 30 کشور برگزار می شود.ک/2



537تهرام/

انتهای پیام /*


5081664
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۸ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» در حالی ۶۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد بابل فاقد مسکن هستند، که باوجود آمادگی کمیته امداد برای ساخت مسکن برای مددجویان، خانواده ها زمینی برای ساخت خانه ندارند، که این امر به چالشی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بابل تبدیل شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است