اجتماعی 09:01 - 13 تیر 1394
صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب اجتماعی باشگاه خبرنگاران:
روزنامه‌های کشور در صفحات اجتماعی امروز خود، موضوعات از کاهش 4 هزار میلیاردی بودجه طرح تحول تا شیر در آستانه خداحافظی از زمین را پیگیری می‌کند.

از کاهش 4 هزار میلیاردی بودجه طرح تحول تا شیر در آستانه خداحافظی از زمین + تازه‌های روزبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه هفت صبح در گزارشی با عنوان "وزیران علیه هندوانه"، نگاهی به وضعیت بهینه سازی آب و کشت هندوانه پرداخته و می‌نویسد؛ تولید یک هندوانه 10 کیلیویی با آب زیر زمینی، حداقل 2،5 میلیون تومانی هزینه به همراه دارد. این در حالی است که واردات محصولات کشاورزی که تولید آن آب فراوانی می‌خواهد، بر تولید و صادرات‌ آن مقرون به صرفه تر است.

این روزنامه در خبر متفاوت، به موضوع این باند‌های فرود هلی کوپتر روی برج‌ها نمایشی‌اند؛ گول نخورید! نگاهی انداخته و در این باره می‌نویسد؛ هر روز تعداد ساختمان‌های بلند مرتبه در تهران افزایش می‌یابد، زندگی در تهران چاره‌ای جز بلند مرتبه سازی ندارد.

این در حالی است که امکانات سازمان آتش نشانی به هیچ وجه برای طبقات بیش از 7 طبقه پاسخگو نیست؛ احداث پد بالگرد می‌تواند برای تامین امنیت ساختمان‌های بلند مرتبه راهگشا باشد.

در ادامه روزنامه هفت صبح در صفحات پرونده روز، تازه‌های دانش و فناوری، زیر آسمان شهر و راهنمای بازار خود، موضوعات واردات 13 تن طلا چه تاثیری بر بازار می‌گذارد، فناوری به خواب نیز نظارت می‌کند، مسافرکش آمبولانس‌های خصوصی، و بهترین گوش‌های همراه چه مشکلاتی دارند، را بررسی می‌کند.

اما در گذر از بازار داغ خبرهای امروز، سری به دنیای تازه‌های خبری روزنامه شرق می‌زنیم که به خبری با عنوان "شیر در آستانه خداحافظی از زمین" پرداخته و می‌نویسد؛ زمین وارد عصر جدیدی از انقراض گونه‌های زیستی شده است. در جدیدترین فهرست قرمز گونه‌های گیاهی و جانوری، شیرها در جایگاه آسیب پذیر ترین حیوانات قرار دارند. این در حالی است که جمعیت این گونه در شرق آفریقا که زیستگاه اصلی آن‌ها محسوب می‌شود، رو به کاهش است.

پیش بینی احتمال بروز مجدد آسیب دختران فراری از سال 95، تغییر تمایل قاچاقچیان به ترانزیت مواد مخدر از خشکی به دریا و انتقاد یک مرجع تقلید از عمل زیبایی بینی، را پیگیری می‌کند.

روزنامه بعدی ما، روزنامه وطن امروز است که در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع کاهش 4 هزار میلیاردی بودجه طرح تحول، پرداخت و می‌نویسد؛ سال گذشته 6 هزار و 800 میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول نظام سلامت تخصیص پیدا کرده بود که در سال جاری این رقم به 4 هزار و 800 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

این روزنامه در ادامه در صفحات اجتماعی و وطن امروز خود به موضوعات نابودی گسترده نخل‌ها در میناب، حریم امن بانوان در وسایل حمل و نقل عمومی، رشد 4.9 درصدی آمار ولادت در بهار، در کمین دیپلماسی ایران، و چرایی اجرا نشدن قانون امر به معروف در دولت، اشاره می‌کند.

در دنیای خبرهای داغ امروز، به گروه شوک روزنامه ایران می‌رسیم که به خبر "پازل ماهرانه یک شیاد در کلاه برداری میلیونی" پرداخته است.

ماجرا از این قرار است که مردی با اخذ آگاهی در روزنامه قصد فروش خودروی خود را داشت و مرد شیادی با وی تماس گرفت و در قراری با نشان دادن چک به فروشنده و تایید چک در بانک به نیت خرید خودروی مرد فروشنده به محضر رفتند. هنگام برگشت با تعویض چک جعلی و چک تایید شده بانک، چک جعلی را به فروشنده تحویل و از صحنه گریخت. مرد کلاهبردار پس از تعقیبات پلیس و بررسی دوربین‌های مدار بسته بانکی، شناسایی و دستگیر شد.

زورگیری از پسران به بهانه چشم تو چشم بودن، خواب آخر دزد نامرئی در مسافرخانه، بازداشت دزد حرفه‌ای با ردگیری ماهواره‌ای تبلت سرقتی، و دسیسه مادر و دختر در قتل زن همسایه، از موضوعات دیگری است که روزنامه ایران در گروه شوک امروز خود به آن پرداخته است.

اما به روزنامه جام جم می‌رسیم که در صفحات اجتماعی امروز خود به موضوع روزهای تلخ مام سرسپید ایران، پرداخته؛ روزنامه نگار در این باره می‌نویسد؛ روز ملی دماوند مجالی است برای تکرار این واقعیت که این نماد کهن سال شرایط مناسبی ندارد.

این در حالی است که مسئولان قصد دارند آن را ثبت جهانی کنند، اما از حال و روزش غافل‌اند و نمی‌دانند ساخت جاده، معدن کاری، چرا بی رویه دام و تردد زیاد گردشگران، سال‌هاست خوابش را آشفته کرده است.

در ادامه این روزنامه موضوع محیط زیست؛ "مسئله مردم و دولت"را بررسی کرده است.

بیماری‌های مزمن، محروم از حمایت‌های بیمه‌ای، کارکرد اجتماعی بیمه‌ها تحلیل رفته است، هشدار نسبت به ضعف امداد هوایی در پایتخت، و گذشتن یک سال از اعتبار گواهینامه جریمه دارد، از موضوعات دیگری است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به آن پرداخته است.

روزنامه آخر ما روزنامه همشهری، منتسب به شهرداری تهران است که در صفحه شهری امروز خود به موضوع "سرپیچی 40 درصدی دولت از قانون بودجه 93 مترو" پرداخته و می‌نویسد؛ با اعتبار مصوب دولت برای متروی تهران، تنها می‌توان کمتر از 3 کیلومتر مترو ساخت. این در حالی است که اعتبارات دولتی در بخش مترو در سال گذشته بر مبنای قانون به طور کامل اختصاص نیافت. در سال جاری نیز به رغم گذشت 3 ماه از سال، هنوز پرداختی در دولت در بخش توسعه حمل و نقل ریلی انجام نشده است.

گزارش تفریق بودجه سال 93 شهرداری تهران تقدیم شورای شهر شد، افزایش درآمد‌های پایدار زمینه ساز پیشرفت شهر، و پیشرفت 50 درصدی مجتمع سامن الحجج، از موضوعات دیگری است که روزنامه همشهری در صفحه شهری امروز خود به آن پرداخته است.

*تازه‌های امروز روزنامه‌های کشور

*جدال خفاش با پیتون غول پیکر

خفاش بزرگی در ساحل استرالیا غذای پر دردسری برای یک پیتون 3 متری شد. خفاش جسور چند دقیقه‌ای با این امر به کش مکش و جدال پرداخت ولی سرانجام تسلیم سرنوشت مرگباری شد.

*فرود عمودی اتومبیل به خانه

راننده خوش شانس در دوربان آفریقای جنوبی در پرشی حیرت انگیز بر سقف خانه فرود آمد و اتومبیل‌اش با سر به درون ساختمان فرود آمد.

*فرار سلطان از جنگل از سایه فیل

شیر تشنه هنگام نوشیدن آب برای نماندن زیر گام‌های سنگین فیل، فرار را بر قرار ترجیح داد.

*تصاویر ماندگار

تصویر قدیمی ترین عکس موجود از چنار عظیم امامزاده صالح (ع)، تصویر گیر افتادن حدود 200 عراقی به دلیل جزر و مد آب در بستر رودخانه‌ای باتلاقی در سال 1364 و تصویر بازیکنان استقلال در سال 1357، از تازه‌های خبری است که روزنامه هفت صبح به آن پرداخته است.

انتهای پیام/


6688390
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است